Архив

Stellantis премества производството на Peugeot e-208 в Испания

Преди това моделът се произвеждаше в завода в Търнава в Словакия, но сега е преместен в Сарагоса, където се сглобява и Opel Corsa.

В Испания производството сега ще започне в малки количества, преди серийното производство на e-208 да започне през септември или октомври

Peugeot e-208 2023

Peugeot e-208 2023

forococheselectricos.com, latribunadeautomocion (и двата Peugeot e-208 на испански), largus.fr (Lancia Ypsilon, на френски), 13 юни 2023 г.

Stellantis е започнала дребномащабно производство на Peugeot e-208 в завода си близо до Сарагоса, съобщават испанските медии. Преди това моделът се произвеждаше в завода в Търнава в Словакия, но сега е преместен в Сарагоса, където се сглобява и Opel Corsa.

В Испания производството сега ще започне в малки количества, преди серийното производство на e-208 да започне през септември или октомври. Според испанските медии преместването се е случило, защото на Търнава  са били разпределени нови модели, в резултат на което e-208 е трябвало да освободи полето.

Въпреки че версията с горивно гориво излиза от производствената линия в Кенитра, Мароко, Stellantis избра Сарагоса като ново производствено място за електрическата версия. Opel Corsa Electric, който е базиран на същата технология, вече се произвежда там. Преместването идва точно навреме за фейслифта и на двата модела.

e-208 беше представен през 2019 г., а Stellantis вече направи първата актуализация на модела през 2021 г. и добави повече гама. Последната актуализация, включително преминаването към новото поколение задвижвания, е позната от множество модели на Stellantis: 100 кВт електрически мотор от Vitesco Technologies ще бъде изхвърлен и заменен от 115 кВт електрически мотор от съвместното предприятие Stellantis-Nidec, а 50 кВтч батерия ще бъде увеличена до 54 кВтч с ново поколение клетки. В новия e-208 новият вариант със 115 кВт дава до 400 километра пробег в цикъла WLTP.

Независимо от преместването на модела, испанското правителство очевидно в момента също преговаря със Stellantis за разпределянето на електрическата платформа STLA Small за испанските заводи на автомобилната компания в Мадрид, Виго и Сарагоса. Това съобщават и местни медии.

Като предистория: за пътническите автомобили в сегментите A, B и C второто поколение на платформата e-CMP първоначално ще служи като преходно решение до 2025 г., преди новата платформа STLA Small, която трябва да позволи диапазони от най-малко 500 километра за BEV, се използва от 2026 г.

Междувременно френският портал L’Argus съобщава, че новата Lancia Ypsilon, включително нейната чисто електрическа версия, също ще се произвежда в Сарагоса в бъдеще. Според Stellantis, последният ще бъде пуснат на пазара през юни 2024 г. и ще приеме много стилистични елементи от концепцията Pu+Ra HPE.