Архив

BMW M1 се отправя към Le Mans Classic, оригинални драйвъри от 1981 г. на волана

Облечена в ливрея „Munchener Wirtshaus“, колата е управлявана от принц Леополд Баварски, Кристиан Данер и Петер Оберндорфер

Източник: BMW

BMW се завръща в Льо Ман Класик за първи път от 2014 г. Освен че е домакин на изложение, то се подрежда на решетката на Circuit de La Sarthe с легендарното BMW M1 Group 4. Облечено в ливреята на „Munchener Wirtshaus“ , колата, която участва в състезанието от 1981 г., ще бъде управлявана от оригиналния отбор, включително принц Леополд от Бавария, Кристиан Данер и Петер Оберндорфер.

BMW Wirtshaus M1

BMW Wirtshaus M1

Пилотите наскоро се срещнаха в ресторанта Spatenhaus and the Oper в Мюнхен, за да пресъздадат рекламната снимка преди състезанието от 1981 г. През същата година BMW планира да подчертае участието на компанията в предстоящото 24-часово състезание и да покаже своята състезателна програма. Както направиха преди 42 години, екипът вдигна бирени бутилки.

За принц Леополд това е и уникален начин да отпразнува своя 80-ти рожден ден. „Наистина очаквам с нетърпение да карам BMW M1 Group 4 в ливреята „Munchener Wirtshaus“ в Льо Ман отново след 42 години“, каза той. „Прави ме особено горд, че моите приятели Кристиан Данер и Петер Оберндорфер са тук с мен за да можем да направим пътуване назад във времето.

В допълнение към BMW M1, BMW Group Classic ще бъде домакин на изложба в Музея на 24-те часа на Льо Ман. Представените автомобили включват BMW V12 LMR, който спечели първото общо класиране през 1999 г., BMW 3.0 CSL от 1975 г., първата художествена кола на BMW, създадена от Александър Калдър, и художествената кола BMW M3 GT2 на Джеф Кунс от 2010 г.

Приблизително 20 частно регистрирани състезатели на BMW също ще участват в тазгодишното състезание Le Mans Classic, отбелязвайки 100 години от емблематичното състезание, състояло се за първи път на 26 май 1923 г. Проведено на пистата Circuit de la Sarthe, трасето включва комбинация от състезателна писта и обществени пътища. 24-часовото събитие се провежда ежегодно и се печели от автомобила, изминал най-голямо разстояние за непрекъснат период от 24 часа.

Произвеждано от 1978 до 1981 г., BMW M1 е предназначено да бъде хомологирана състезателна кола. Това беше първият спортен автомобил на BMW със средно разположен двигател и първият автомобил, разработен от подразделението M на BMW. Говореше се, че нов хибриден суперавтомобил е наследник както на M1, така и на i8, но според съобщенията BMW се отказа от него през 2020 г.