Архив

САЩ все още не могат да се конкурират с Китай по отношение на електромобилите, каза председателят на Ford пред CNN

Китайците са основен конкурент, а не GM или Toyota, каза той

Юни (Reuters) – Изпълнителният председател на Ford Motor Бил Форд каза, че Съединените щати все още не са готови да се конкурират с Китай в производството на електрически превозни средства.

Главният изпълнителен директор на Ford Motor Company Бил Форд обявява, че Ford ще си партнира с базираната в Китай Amperex Technology за изграждането на завод за батерии за изцяло електрически превозни средства в Маршал, Мичиган, по време на пресконференция в Ромулус, Мичиган, САЩ

Главният изпълнителен директор на Ford Motor Company Бил Форд обявява, че Ford ще си партнира с базираната в Китай Amperex Technology за изграждането на завод за батерии за изцяло електрически превозни средства в Маршал, Мичиган, по време на пресконференция в Ромулус, Мичиган, САЩ

„Те се развиха много бързо и ги разработиха в голям мащаб. И сега ги изнасят“, каза Форд в неделната програма „Fareed Zakaria GPS“ на CNN. „Те не са тук, но ще дойдат тук, смятаме, че в един момент трябва да сме готови и ние се готвим“, каза Форд.

През февруари автомобилният производител обяви планове да инвестира 3,5 милиарда долара за изграждане на завод за батерии за електрически превозни средства в Мичиган в сделка, включваща използване на технология от китайската компания за батерии CATL, привличайки вниманието на американския сенатор Марко Рубио, който поиска от администрацията на Байдън преглед на сделката.

Бил Форд, който е правнук на основателя на компанията Хенри Форд, каза в програмата, че заводът за батерии в Мичиган е шанс за инженерите на Ford да научат технологията и след това да я използват сами.

„Това (Мичиган) е изцяло притежавано съоръжение на Ford. Те ще бъдат наши служители и всичко, което правим, е да лицензираме технологията. Това е.“ той каза.

Изпълнителният директор на Ford Джим Фарли каза през май, че китайските производители на електрически превозни средства са основните конкуренти в сектора и че Ford се нуждае от отличителна марка или по-ниски разходи, за да победи китайските производители на автомобили.

„Мисля, че виждаме китайците като основен конкурент, а не GM или Toyota. Китайците ще бъдат силата“, каза той.