Архив

Mercedes-Benz е произвел повече от 1000 електрически автобуса eCitaro

През 2018 г. eCitaro първоначално беше пуснат като самостоятелен автобус с капацитет на батерията до 243 кВтч

Повече от 1000 единици от нископодовия електрически автобус Mercedes-Benz eCitaro са слезли от1000 Mercedes-Benz eCitaro: Elektrobus auf der Erfolgsspur 1000 Mercedes-Benz eCitaro: Electric Bus on the Winning Track производствената линия в Манхайм през почти петте години от началото на серийното му производство в края на 2018 г.

Mercedes-Benz eCitaro съчетава изпитаната платформа на най-продавания градски автобус Mercedes-Benz с нови технологични решения и новаторски дизайн.

През 2018 г. eCitaro първоначално беше пуснат като самостоятелен автобус с капацитет на батерията до 243 кВтч. От самото начало новата иновативна система за управление на топлината намали енергията, необходима за отопление, вентилация и климатизация с около 40% в сравнение с двигателя с вътрешно горене Citaro, като по този начин постави основите, за да даде на eCitaro практичен пробег.

Следващите стъпки за развитие, които трябва да следват на кратки интервали, вече бяха очертани при представянето му: решения за зареждане на eCitaro. С второто поколение батерии обхватът на шофиране беше разширен без увеличаване на теглото, отваряйки пътя за успешния съчленен автобус eCitaro G, който беше пуснат на пазара в средата на 2020 г.

Друг крайъгълен камък в края на 2022 г. беше белязан от въвеждането на третото поколение високопроизводителни NMC литиево-йонни батерии (никел, манган и кобалтов оксид). Те увеличават капацитета на батерийните клетки с 50% при същото тегло, като по този начин позволяват пробег до 280 километра (соло автобус).

За още по-дълги маршрути горивната клетка eCitaro е идеална за удължаване на обхвата на шофиране. Тя направи своята световна премиера в началото на юни на срещата на върха за глобалния обществен транспорт 2023 в Барселона. В наличния в момента вариант на съчленен автобус с горивната клетка eCitaro може да измине около 350 километра без презареждане, като същевременно предлага място за до 128 пътници.

Основата на горивната клетка eCitaro е електрическа система за задвижване с батерии с NMC 3 батерии с висока производителност, докато горивната клетка с мощност от 60 кВт служи като генератор на електричество, базиран на водород, за разширяване на обхвата на движение.

Тази комбинация позволява особено икономична работа, тъй като електричеството от мрежата се предлага на по-ниска цена от зеления водород. В сравнение с превозно средство само с водород с малка буферна батерия, горивната клетка eCitaro също така е много по-добра в съхраняването на енергията, възстановена чрез рекуперация при пълно и изгодно спиране в големите батерии.