Архив

BMW i5 слиза от производствената линия в Динголфинг

Това е третият електрически автомобил на BMW, който се произвежда там в рамките на две години

Заводът на BMW в Динголфинг е най-голямата европейска производствена локация на BMW Group

bmwgroup.com

Изцяло електрическият i5 от новото поколение на BMW Серия 5 вече слиза от производствената линия в завода на BMW в Динголфинг, Бавария. Това е третият електрически автомобил на BMW, който се произвежда там в рамките на две години. BMW казва, че делът на изцяло електрическите автомобили в общото производство ще нарасне до 40 процента през следващата година.

BMW i5 2023

BMW i5 2023

BMW казва, че е инвестирала повече от един милиард евро в производството на i5, i7 и iX от своя завод в Динголфинг, като през следващата година там ще бъдат произведени 300 000 електрически автомобила. Голяма част от тях ще бъдат част от BMW Серия 5, въпреки че BMW 5 и BMW Серия 7 също се предлагат като модели с двигател с вътрешно горене и PHEV, докато iX е чисто електрически модел.

Заводът на BMW в Динголфинг е най-голямата европейска производствена локация на BMW Group и тази година празнува своята 50-та годишнина. Колко превозни средства ще бъдат произведени за всеки тип задвижване остава отворено. „Ние следим пазара. Изискванията на клиентите определят как изглежда действителният микс от задвижващи механизми,” казва членът на борда на директорите на BMW AG за производството Милан Неделкович, без да разкрива кой, ако има такъв, двигател с вътрешно горене или електрически автомобил ще поеме водеща роля в маркетинговия и рекламния фокус на наследената компания.

„BMW i5 и нашият завод в Динголфинг са идеални примери за това как BMW Group се трансформира за е-мобилност и развива нашите заводи по пътя към BMW iFactory. Електронната мобилност е новото нормално в нашите заводи по целия свят. Между 2021 г. и 2024 г. ще интегрираме общо 15 напълно електрически превозни средства в нашата производствена мрежа.“

BMW представи новото поколение на серия 5 Sedan през май. Германският производител на луксозни автомобили първоначално предлага две опции за задвижване за най-новата си електрическа кола с i5 eDrive40 със задно задвижване и спортното задвижване на четирите колела i5 M60 xDrive.

В случая на i5 eDrive40, електрически мотор с мощност 250 кВт е монтиран на задната ос, който идва от комплекта за електронно задвижване „пето поколение“ на BMW. i5 M60 xDrive има 455 кВт мощност. Батерията и в двата варианта е с нетно енергийно съдържание от 81,2 кВтч.

Пускането на пазара е насрочено за 21 октомври. Засега BMW назовава само базовата цена за i5 eDrive40, която се очаква да струва поне 70 200 евро. Цените за i5 M60, друг модел със задвижване на всички колела, обявен за 2024 г., и предстоящото електрическо комби все още не са разкрити.