General Motors ще се завърне официално в Европа през есента на 2023 г.
Марките Cadillac и Chevrolet ще бъдат в основата на изцяло BEV гама на избрани пазари.
Оттеглянето на GM от Европа дойде след като продаде своите марки Opel и Vauxhall на френския автомобилен производител PSA за 2,33 милиарда долара през 2017 г. PSA по-късно се сля с Fiat Chrysler, за да създаде Stellantis.
General Motors официално ще се завърне на европейския автомобилен пазар през есента на 2023 г., отбелязвайки края на петгодишното отсъствие.
Завръщането, потвърдено от президента и управляващ директор на GM Europe Маккуейд, ще бъде подкрепено изключително от електрически модели с батерии, като първите пазари са скандинавските страни и Швейцария.
Маккуейд, който беше повишен в ръководител на GM Europe през ноември 2022 г. след престой като изпълнителен главен инженер за пълноразмерни камиони в САЩ, не е предоставил конкретни подробности за електрическите превозни средства, предназначени да се продават в Европа. Източници от GM обаче предполагат, че се подготвят да предлагат Cadillac Lyriq в Дания, Финландия, Норвегия и Швеция – европейски държави с най-високо разпространение на BEV, както и в Швейцария.
Други BEV, подготвени за европейска продажба от GM, включват Chevrolet Equinox EV, Chevrolet Blazer EV и Cadillac Celestiq.
Първоначалните операции ще се съсредоточат само върху модели с ляв волан, въпреки че GM не е изключил връщане към пазари с дясна ръка като Обединеното кралство и Ирландия в по-дългосрочен план, каза Уордс.
Потвърждението на намерението на GM отново да установи търговско присъствие в Европа идва само шест месеца след като McQuaid първоначално сигнализира, че са в ход планове за завръщане на пазар, който е заемал в продължение на 90 години преди оттеглянето си през 2017 г. с продажбата на своите марки Opel и Vauxhall към PSA Group.
„Европейските клиенти преминават към електрически превозни средства по-бързо от където и да е по света и GM инвестира 35 милиарда долара до 2025 г., за да бъде основен двигател на трансформацията на нашата индустрия“, казва тя.
По-голямата част от инвестициите на GM са фокусирани върху новата платформа Ultium и батерийни клетки, както и технология за автономно шофиране.
В последните разработки в Европа GM създаде център за модерен дизайн в Обединеното кралство и разшири съществуващото си звено за ИТ иновации в Ирландия. Освен това марката Cadillac се завърна в моторните спортове с LMDh хибридна състезателна кола за издръжливост, която ще се състезава следващия месец в 24-те часа на Льо Ман във Франция.
Завръщането на GM в Европа следва потвърждението от конкурента Ford, че ще започне да продава своя нов Explorer BEV за европейския пазар в цяла Европа до края на 2023 г. CUV е първият модел от BEV съюза с Volkswagen.
Заедно с Mustang Mach-E, който вече се продава в Европа, Explorer е сред деветте електрически пътнически и търговски превозни средства, които Ford планира да продаде в Европа до края на 2024 г.
Твърди се също, че Ford е ангажиран с продажбите на F-150 Lightning в Норвегия.
Предложенията са, че GM обмисля предлагането на Chevrolet Silverado EV, GMC Sierra EV и Hummer EV на избрани европейски пазари като конкуренти на Lightning, въпреки че това все още не е потвърдено.
Оттеглянето на GM от Европа дойде след като продаде своите марки Opel и Vauxhall на френския автомобилен производител PSA за 2,33 милиарда долара през 2017 г. PSA по-късно се сля с Fiat Chrysler, за да създаде Stellantis.
През последните години продажбите на GM в Европа се управляваха от базираната в Цюрих Cadillac Europe. Той е наблюдавал ограничен внос на Chevrolet Camaro, Chevrolet Corvette и Cadillac XT4.