Архив

Iveco ще произвежда свои собствени камиони BEV и FCEV в Европа

Новината идва след като Iveco представи Iveco Heavy Duty BEV в кулоарите на Truck Grand Prix на Nürburgring преди дни

iveco.com

Iveco иска да произвежда и продава електрически камиони с батерии и горивни клетки под свое име. Новинатаiveco-heavy-duty-fcev-brennstoffzellen-lkw-fuel-cell-truck-air-liquide-h2-tankstelle-hydrogen-filling-station-wasserstoff-2023-01-min-1 не е изненада, тъй като компанията работи с електрически камиони на пътя от 2019 г., макар и първоначално да не е сама.

Новината идва след като Iveco представи Iveco Heavy Duty BEV в кулоарите на Truck Grand Prix на Nürburgring преди дни. Платформата Iveco S-Way е базирана на вариантите с електрически батерии и горивни клетки (Iveco Heavy Duty FCEV). Благодарение на модулната архитектура, платформата може да побере както батерии, така и технологии за задвижване с горивни клетки. И двата модела са оборудвани с електрическа ос FPT Industrial и батерии Proterra. Технологията на горивните клетки в Heavy Duty FCEV идва от Bosch.

Според производителя, Heavy Duty BEV може да измине до 500 километра с едно зареждане на батерията. Батерийните пакети са с общ капацитет от 738 кВтч (девет пакета). Зареждането е възможно при 350 кВт, което означава, че батерията достига 80 процента за 90 минути. По отношение на мощността електрическият модел с батерии предлага 480 кВт. Влекачът 4×2 е планиран да бъде пуснат на европейския пазар през четвъртото тримесечие на 2023 г.

Heavy Duty FCEV има пробег до 800 километра, а електрическото задвижване на моста предлага 400 кВт. Според Iveco моделът ще се доставя във Франция, Швейцария и Германия от края на годината. Зареждането отнема около 20 минути за този вариант. И двата автомобила се произвеждат в завода в Улм и се предлагат чрез дистрибуторската мрежа на Iveco, която включва 254 дилъра в цяла Европа.

Ключовите данни бяха предварително известни, тъй като технологията идва от друг известен производител: Nikola Motors. През 2019 г. Iveco и неговата компания майка по това време, CNH Industrial, инвестираха 250 милиона щатски долара в Nikola Motors, за да пуснат електрическите камиони на пазара в Европа. Iveco трябваше да достави шасито като част от партньорството.

През май 2023 г. Nikola се сбогува с европейския пазар и Iveco пое изцяло съвместното предприятие. От началото на юли Nikola Iveco Европа търгува като EVCO. Това е не само подобно на името Iveco, но и означава „Electric Vehicles COmpany“.