Архив

САЩ: Данъчен кредит вече е наличен за електромобили втора употреба

BEV, PHEV или FCEV, които са на най-малко две години, могат да се класират за до 4000 долара стимули

fueleconomy.gov чрез carscoops.com, insideevs.com

В САЩ употребяваните електрически превозни средства вече също отговарят на условията за данъчни кредити.audi-e-tron-quattro-2019-01-min BEV, PHEV или FCEV, които са на най-малко две години, могат да се класират за до 4000 долара стимули. Само при определени условия обаче.

Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) току-що обяви разширяване на програмата за субсидиране на електромобили в САЩ, за да включи превозни средства втора употреба, но мярката се прилага със задна дата за превозни средства, закупени след 1 януари 2023 г. Последният път, когато тези правила бяха коригирани, беше през април 2023 г. като част от Закона за намаляване на инфлацията (IRA). Максималният данъчен стимул за нови автомобили в момента е 7500 долара.

Така че сега купувачите могат също да получат данъчен кредит за употребявани автомобили до 30 процента от стойността на превозното средство и максимум $4000. Списък с допустимите модели е достъпен онлайн.

Превозните средства обаче трябва да отговарят на определени изисквания. Използваната кола не трябва да струва по-малко от 25 000 долара и трябва да е на поне две години. Той трябва да бъде закупен от дилър и да има батерия с поне 7 кВтч на борда (това важи особено за plug-in хибридите). Освен това се прилагат определени горни граници на доходите на кандидатите. Друго условие е предишен собственик да не е заявил данъчен кредит за употребяваното електрическо превозно средство. Тези, които получават бонуса, също нямат право на друг поне три години. Купувачът също трябва да възнамерява да използва превозното средство предимно в САЩ.

Интересното е, че чуждестранните производители на автомобили също отговарят на изискванията за данъчен кредит за употребявани автомобили. За разлика от стимула за нови електромобили, произходът на материала на батерията не играе роля.

След реформата на данъчния кредит през април електрическите и плъгин хибридните модели на производители като Nissan, Hyundai и Volvo Cars вече не отговарят на условията за субсидии. Със своя ID.4 Volkswagen е един от малкото чуждестранни производители, които влизат в новия списък с електрически модели, които отговарят на изискванията за пълния данъчен кредит от $7500 в Съединените щати. BMW се представя само с един plug-in хибрид (X5 xDrive50e).

Понастоящем само нови модели BEV и PHEV от Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Ford, Jeep, Lincoln, Rivian и Tesla иначе отговарят на условията за данъчни кредити.