Архив

Kia Sportage SUV отбелязва 30-ата си годишнина с над 7 милиона продадени бройки

Kia Sportage празнува 30-та годишнина със специално издание

30th Anniversary Special Edition акцентира върху несравнимия комфорт и лукс

Започвайки с корейския пазар, Sportage 30th Anniversary Special Edition постепенно ще бъде пуснат на избрани пазари

Над 7 милиона екземпляра са продадени по целия свят от пускането на пазара на най-продавания модел презkia 1993 г.

Пет поколения Sportage представиха авангардна безопасност, производителност и дизайн на шофьорите по целия свят

Гланцови черни екстериорни акценти, подобрено акустично ламинирано стъкло и прецизно изработени велурени седалки добавят към първокласната привлекателност на Sportage.

Kia отбеляза три десетилетия от своя популярен компактен SUV Sportage с пускането на ново специално издание по повод 30-ата годишнина на корейския пазар.

При създаването си през 1993 г. Sportage остави незаличима следа в автомобилната индустрия. С над седем милиона продадени бройки в рамките на пет поколения, Sportage затвърди позицията си на най-продавания модел на Kia в световен мащаб от 2015 г. насам, завладявайки водачите с отличителния си дизайн и вдъхновяващо представяне. Това забележително постижение подчертава ангажимента на Kia да доставя автомобили, които въплъщават иновация, качество и трайна привлекателност.

„Kia Sportage беше новаторски продукт от първия ден“, каза Тае-Хун (Тед) Лий, старши вицепрезидент и ръководител на отдела за глобални операции. „През 30-те години, откакто остана верен на своя революционен произход, предоставяйки авангардна безопасност, производителност и дизайн на шофьорите по целия свят.

„В чест на огромния принос на модела за успеха на Kia, 30th Anniversary Special Edition акцентира върху несравнимия комфорт и лукс, добавени сега към тази вече завладяваща комбинация, демонстрирайки бъдещето на марката, както и празнувайки нейната история.“

Еволюция на поколенията на Kia Sportage

Пионерски компактен SUV, Sportage има специално значение като първия уникален модел на Kia, изнасян в чужбина. Първото поколение Sportage се открояваше със своя елегантен дизайн, просторен интериор и подобно на седан шофиране, което го отличаваше от традиционните SUV, насочени към офроуд.

Технологично усъвършенстван, той включваше иновации като дизайн, който позволяваше по-динамична стойка, електронно контролирано превключване на 4WD в движение, задни винтови пружини и първите в света въздушни възглавници за коленете. Благодарение на усъвършенстваната си концепция и изключителната продуктова привлекателност, първото поколение Sportage оказа значително влияние на американския пазар, утвърждавайки Kia като успешна марка в Северна Америка.

От второто поколение нататък Sportage възприе модерна монококова платформа, подобряваща комфорта на возене и капитализирайки нарастващото търсене на SUV, за да постигне продажби, надвишаващи два пъти тези на първото поколение. Второто поколение даде приоритет на качеството и безопасността, класирайки се на първо място в J.D. Power Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) през 2005 г.

Третото поколение, известно като Sportage R (Revolution), демонстрира своя новаторски дух чрез своя дизайн. Неговата изключителна привлекателност спечели световно признание и видя, че Sportage надмина два милиона продажби. Дизайнът на решетката Tiger Nose спечели широко признание и престижни отличия като наградите iF Design, Good Design и Red Dot. Той също така постигна впечатляващи оценки за безопасност, включително петзвездна оценка от Euro New Car Assessment Program (NCAP) през 2010 г. и беше определен като Top Safety Pick (TSP) от Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS) в САЩ през 2011 г.

Освен това, той постоянно се класира на първо място в проучванията за качество на J.D. Power (2013 г. Първоначално проучване на качеството, 2015 г. Проучване на надеждността на автомобила), затвърждавайки репутацията си на стилен, безопасен и висококачествен автомобил.

Четвъртото поколение се фокусира върху подобренията в безопасността и функциите за удобство, обръщайки внимание на строгите тестове за преден сблъсък с малко припокриване, проведени от IIHS и включвайки усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS). Той разшири своята клиентска база в сегмента на компактните SUV автомобили, като използва двигатели с намален обем. От представянето си през 2015 г. Sportage остава най-продаваният автомобил на Kia в продължение на осем последователни години.

kia1Петото поколение, представено през 2021 г., допълнително приоритизира безопасността с многоструктурна каросерия и увеличени пропорции на SUV от среден размер. Неговият впечатляващ външен вид, вдъхновен от дизайнерската философия на Kia „Opposites United“, заедно с разнообразни опции за задвижване (напр. LPG, хибрид, PHEV, дизел и бензин турбо) му спечелиха широко признание и множество автомобилни награди на световната сцена.

2024 Sportage с 30-то юбилейно издание

За да отбележи три десетилетия на изключителен успех, Kia оборудва новото специално издание на 2024 Sportage с подобрена спецификация, като се фокусира върху удобството и безопасността, като същевременно допълнително издига значителния лукс и привлекателността на дизайна на модела.

Ключово сред тези подобрения е въвеждането на акустично ламинирано стъкло в първия и втория ред, което значително подобрява тишината в интериора. Освен това Kia има подсилени функции за безопасност, за да се приведе в съответствие с известната репутация на SUV като семеен автомобил. Това включва вграждането на осем въздушни възглавници, включително първите в класа въздушни възглавници отляво и отдясно на задната седалка.

Надграждайки емблематичната облицовка Signature Gravity, кабината на 30th Anniversary Edition демонстрира множество привлекателни подобрения. Клиентите могат да избират от ексклузивни цветови пакети, налични в две завладяващи опции: зелено и черно, докато седалките разполагат с нов прецизно изработен велур и графичен перфориран модел, който осигурява освежаващо, висококачествено усещане. Облегалките за глава на водача и пътника са обогатени с логото на 30-ата годишнина, добавяйки уникален щрих.

Отвън, междувременно, лъскавото черно приложение е допълнително разширено до повече области в екстериора за смела и модерна естетика.

Започвайки с корейския пазар, Sportage 30th Anniversary Special Edition постепенно ще бъде пуснат на избрани пазари.