Tesla пуска обновения Model 3 Highland
Има актуализации в дизайна и оборудването, за да направят Model 3 значително по-ефективен
insideevs.com, electrek.com, tesla.com, cnevpost.com
Tesla пуска обновения Model 3 под проектното име Highland. Има актуализации в дизайна и оборудването, за да направят Model 3 значително по-ефективен. Засега обаче има само няколко подробности за технологията.
Засега Tesla се въздържа с конкретни подробности за технологията, като например инсталираната батерия. Въпреки това, някои промени могат да бъдат прочетени от конфигуратора: Обхватът на Model 3 се увеличава с малко повече от десет процента с новата версия, наред с други неща, благодарение на аеродинамичните подобрения (стойността на cW пада до 0,219). По-конкретно, Tesla посочва WLTP пробег от 513 километра за новия Model 3 със задно задвижване и 629 километра за версията със задвижване на всички колела.
Цифрите за пробег обаче се отнасят за новите 19-инчови джанти „Nova“, които струват допълнително 1700 евро и в двата случая. С 18-инчовите джанти, наречени „Photon“, очакваният пробег е 554 километра за малката LFP батерия и 678 километра за голямата батерия на модела за дълъг обхват.
Размерът на батериите обаче не се споменава. Имаше слухове, че малко по-голяма батерия с LFP клетки (или дори LMFP клетки) от CATL може да бъде инсталирана в базовия модел 3 с фейслифта. По-голямата батерия обаче не е потвърдена. Въпреки това, тъй като консумацията на WLTP също е спаднала значително (от 14,4 на 13,2 кВтч/100 км), по-високият пробег не се дължи само на вероятно по-голяма батерия.
На други места се споменава мощност от 208 кВт за базовия модел 3 и 363 кВт за модел 3 Long Range. Друга нова функция е, че и двата варианта са ограничени до максимална скорост от 201 км/ч – преди това беше съответно 225 и 233 км в час. Моделът с батерия NCM може да се зарежда с до 250 кВт при пикова мощност – все още не е известно дали кривата на зареждане ще остане постоянна или пиковата мощност може да се поддържа по-дълго. За модел 3 с LFP батерия максималната мощност на зареждане остава 170 кВт.
По-специално предницата е значително преработена от външната страна на новото издание, както и дизайнът на задните светлини – но няма непрекъсната LED лента отзад, за която се подозираше междувременно на базата на някои прототипи. Вместо това – както в сегашните Model S и Model X – надписът може да се намери отзад вместо логото на Tesla. Две нови лакови покрития (Ultra Red и Stealth Grey) също се предлагат за новия Model 3, като и двете струват допълнително 2000 евро. Pearl White Mulit-Coat остава безплатният стандартен цвят, докато познатите Deep Blue Metallic и Solid Black струват 1300 евро повече. Що се отнася до теглича на ремаркето, той остава с познатия капацитет на теглене от 1000 килограма, с доплащане от 1350 евро.
Model 3 Highland е дълъг 4,72 метра, широк 2,09 метра с външните огледала и висок 1,44 метра. Багажното пространство (вероятно отново общо с багажника и подбагажника, а не само в самия багажник) е посочено на 682 литра. Модел 3 със задно задвижване тежи 1765 килограма и 1828 килограма за Long Range.
Tesla също направи различни модификации в интериора. Те включват нов волан, допълнителен осем-инчов дисплей отзад, по-висококачествени материали и подобрена звукова система. Има също амбиентно осветление и вентилирани седалки. Промените на волана заслужават да бъдат споменати: Tesla също така ще премахне лостовете на кормилната колона за мигачите и избора на предавка в Model 3 в бъдеще. Мигачите и фаровете ще се управляват чрез бутони на волана, както при модела S/X – но ще остане с кръгъл волан, няма да се предлага иго. Сега наоколо е монтирано акустично стъкло, поради което трябва да е осезаемо по-тихо в интериора.
Преди това в непотвърдени доклади се казваше, че множество промени в модела Highland ще засегнат производството. Tesla трябва да може да произвежда Model 3 значително по-евтино в бъдеще. Такива конструктивни промени под ламарината не са известни на премиерата, но скоро трябва да станат публични чрез видеоклипове за обратно инженерство.
Ето колко по-скъп е обновеният Model 3 в различни страни спрямо стария Model 3:
- Китай: 12% по-скъп
- Австралия: 7,8%
- Германия: 2,4%
- Франция: 2,4%
Предлаганата по-рано версия за производителност на ревизирания Model 3 не е посочена в конфигуратора, поне в началото. Увеличенията на цените в сравнение с предишната версия варират в зависимост от пазара. В Германия новият Model 3 е с 1000 евро по-скъп от преди и базовата версия вече е посочена в конфигуратора на 42 990 евро, докато версията със задвижване на всички колела струва от 51 990 евро.
Въпреки това Tesla вече е приспаднала дела на производителя от екологичния бонус в показаните цени в тази страна, така че каталожната цена е с 2678 евро (2250 евро нето + ДДС) по-висока. Доставките са планирани да започнат през октомври. В Китай базовата цена се увеличава с дванадесет процента до 259 900 юана. Tesla все още не е публикувала данни за американската версия на новия Model 3.