Архив

Американските автомобилни работници стачкуват срещу Детройтската Тройка – навлизат в третия ден

Стачките спряха производството в три завода в Мичиган, Охайо и Мисури, които произвеждат Ford Bronco, Jeep Wrangler и Chevrolet Colorado, както и други популярни модели

Освен по-високи заплати, UAW настоява за по-кратка работна седмица, възстановяване на пенсиите с дефинирани доходи и по-голяма сигурност на работните места, тъй като автомобилните производители преминават към EV

Reuters|,17 септември 2023 г., неделя, в 6:03 ч.

(Reuters) – Стачката на Обединените автомобилни работници срещу трите автомобилни производители от Детройт навлезе в третия си ден, без незабавно решение на хоризонта.

Членовете на United Auto Workers държат стачни знаци срещу монтажния завод на Ford Michigan в Уейн, Мичиган, САЩ, 15 септември 2023 г. Photo REUTERS

Членовете на United Auto Workers държат стачни знаци срещу монтажния завод на Ford Michigan в Уейн, Мичиган, САЩ, 15 септември 2023 г. Photo REUTERS

Вчера преговарящите от United Auto Workers и Ford Motor проведоха „сравнително продуктивни дискусии“ за нов договор, каза синдикатът, докато Stellantis, която е родител на Chrysler, заяви, че е увеличила предложението си за договоряне.

Около 12 700 работници на UAW остават в стачка като част от координирана трудова акция, насочена към три монтажни завода в САЩ – по един във всеки от автомобилните производители в Детройтската Тройка, след като предишните четиригодишни трудови споразумения изтекоха в 23:59 ч. в четвъртък.

Профсъюзните преговарящи и представители на General Motors, Ford и Stellantis подновиха преговорите в събота – бел. ред. вчера, ден след като UAW инициира най-амбициозните индустриални трудови действия в САЩ от десетилетия.

Stellantis каза, че основните преговори за договаряне ще бъдат възобновени в понеделник, докато някои преговори в подкомисията са насрочени за неделя в General Motors. Президентът на UAW Шон Фейн е планиран да се появи в две национални новинарски програми в неделя – бел. ред. днес.

Stellantis каза в събота – бел. ред. вчера, че е увеличил офертата си, предлагайки повишения от 20% за период от четири години и половина на договора, включително незабавно увеличение от 10%. Това отговаря на предложенията на GM и Ford.

Предложенията са за увеличението на заплатите с 40%, което UAW изисква до 2027 г., включително незабавно увеличение от 20%.

Марк Стюарт, северноамерикански главен оперативен директор на Stellantis, каза пред репортери в събота – бел. ред. вчера, че UAW е отхвърлило предложението за възобновяване на операциите в завод за сглобяване в Белвидере, Илинойс, отбелязвайки, че предложението му е зависило от постигане на споразумение преди изтичането на договора.

В края на февруари Stellantis спря за неопределено време дейността си в завода в Белвидере, позовавайки се на нарастващите разходи за производство на електрически превозни средства.

UAW разкритикува позицията на компанията по отношение на завода в Илинойс, казвайки, че  „сега си го връщат“.

Stellantis каза късно в събота, че е готов да преговаря за бъдещето на завода. „Истината е, че ръководството на UAW пренебрегна Belvidere в полза на стачката“, каза компанията.

Стачките спряха производството в три завода в Мичиган, Охайо и Мисури, които произвеждат Ford Bronco, Jeep Wrangler и Chevrolet Colorado, както и други популярни модели.

В петък Ford каза, че уволнява за неопределено време 600 работници в завод в Мичиган поради въздействието на стачката в завода, който произвежда Bronco, а GM каза на около 2000 работници в автомобилен завод в Канзас, че тяхната фабрика вероятно ще бъде затворена в понеделник или вторник поради липса на части, произтичаща от стачката в завод на GM в Мисури.

Освен по-високи заплати, UAW настоява за по-кратка работна седмица, възстановяване на пенсиите с дефинирани доходи и по-голяма сигурност на работните места, тъй като автомобилните производители преминават към EV.