Архив

Smart #1 BRABUS – по пътя към новата идентичност на марката

Далеч от емблематичния Fortwo, в пренаселения пазар на среден клас електрически SUV: няма съмнение, Smart се преоткрива

Моделът, който води това ново начало, е базиран на същата платформа като Volvo EX30 и Zeekr X. Какво може да направи електрическият автомобил от Geely Group?

Smart #1 BRABUS ускорява до 100 км в час за 3,9 секунди. Това се чувства близко до Tesla Model 3smart-1-brabus-cms-01 Performance. В този клас 315 кВт задвижваща мощност, 543 нютонметра въртящ момент и задвижване на четирите колела са уникална продажна точка.

В този клас са компактните електрически автомобили в C-сегмента: Volkswagen ID.3, Renault Megane E-Tech или Peugeot e-2008. Smart иска да се преоткрие с #1.

Smart #1 е малко компактен автомобил, но повече прилича на SUV. Страничните прозорци са почти вертикални, а А-колоната също е стръмна. След това е високият покрив. Впечатлението за простор е пълно. Мястото обаче е малко в багажника (313 литра) и в багажника (15 литра). Формата на купето е със закачливи дизайнерски елементи. Търсенето на нова идентичност на марката е осезаемо.

smart-1-brabus-cms-03-888x444Mercedes произвежда №1 в съвместно предприятие с Geely Group в Китай. Този Smart е интересен, наред с други неща, защото Volvo EX30 и Zeekr X споделят една и съща техническа база: нетното енергийно съдържание на тяговата батерия е 62 киловатчаса. Вероятно би могъл да последва вариант от начално ниво с 49 кВтч и LFP вместо NMC клетки.

62 кВтч в Smart са достатъчни за 400 километра в BRABUS и 440 километра в Premium оборудването и Launch Edition, като и двата имат изключително задвижване на задните колела, според WLTP. В смесения профил Smart #1 консумира 19,3 кВтч/100 км, което води до 321smart-1-brabus-cms-04-888x444 километра пробег в реалния свят.

Независима от версията на оборудването в Smart #1 е кривата на зареждане. Фабричната спецификация до 80 процента е „по-малко от 30 минути“ и тази стойност беше постижима. Пиковата мощност е около 150 кВт на DC зарядни станции, което е повече от MEB автомобилите на Volkswagen например. Що се отнася до AC, стандартното зарядно устройство с мощност 22 кВт е много приятно.