Архив

VW ще прави Trinity в Цвикау вместо във Волфсбург

След слухове по-рано автомобилният производител потвърди, че предстоящият водещ модел ще се произвежда в Цвикау вместо във Волфсбург. Последният ще бъде дом на изцяло електрически SUV от края на 2026 г.

volkswagen-newsroom.com, handelsblatt.de, 29.09.2023 г.

Volkswagen планира да прави своя електрически флагман Trinity в Цвикау вместо във Волфсбург. По този начинvolkswagen-trinity-2021-01-min-1400x700 автомобилният производител потвърди предишни слухове след среща на Надзорния съвет на VW.

Според плановете на бившия изпълнителен директор – Херберт Дис, VW трябваше да построи нова фабрика за Trinity във Волфсбург. Вече имаше официално съобщение, включително снимка на място с политически представители. Въпреки това неговият наследник – Оливър Блум, нареди редизайн на модела и отхвърли плановете за отделен завод на Trinity. Досега се предполагаше, че Trinity ще бъде правен в преустроения основен завод във Волфсбург. Сега компанията пише, че „Както стоят нещата днес, проектът за превозно средство Trinity, първоначално планиран за Волфсбург, ще отиде в завода в Цвикау.“

Handelsblatt първи съобщи за непотвърдения тогава ход. Все още обаче не е ясно защо точно автомобилният производител реши да премести производството на Trinity в Цвикау. Една от причините може да е, че висшето ръководство иска да успокои работната сила и ръководството на завода.

В края на краищата автомобилният производител току-що съкрати 270 временни работни места поради по-ниското търсене и ще затвори една от двете производствени линии там – тази за VW ID.3 и Cupra Born – за две седмици следващия месец. И все още няма информация кога ще се рестартира. Освен това производителят прекрати фирменото споразумение за трисменен режим на работа в завода, което беше в сила от 1991 г. В резултат на това работническият съвет е „повече от емоционален“, според Handelsblatt.

„С решенията за нашите местни заводи за производство на превозни средства VW ние направихме важна стъпка в кръга на планиране. По този начин, дори в трудни времена, компанията и работническият съвет демонстрират способността си да работят заедно, за да намерят солидни решения, които съчетават възможно най-доброто икономическо използване на фабриките и ясни перспективи за нашата работна сила“, каза Даниела, председател на генералния работнически съвет. „Имайки това предвид, сега преминаваме към следващите етапи за кръга на планиране и програмата за представяне.“

В случая с Trinity вероятно ще е необходима работа по преобразуване в Цвикау, тъй като моделът ще бъде първият VW, базиран на новата SSP, изцяло електрическа платформа. Най-ранната възможна дата за SSP (и по този начин за Trinity), спомената в настоящия доклад, е 2028 г. – което също би отговаряло на времевия хоризонт на „кръга на планиране“, обикновено определен на пет години.

Както беше съобщено през февруари, главният завод на VW във Волфсбург също получи договора за допълнителен електрически модел от 2026 г., в допълнение към ID.3, който ще се произвежда там по-късно тази година. Така че, от средата на десетилетието, „голям брой изцяло електрически SUV за големия обем A сегмент се планира да слязат от поточните линии“, пише VW в изявлението си.

Освен това, „по време на планирането на разпределението на завода беше решено, че няма нужда да се изгражда допълнителен завод във Волфсбург Варменау. Вместо това новите електрически модели, базирани на SSP архитектурата (платформа за мащабируеми системи), които ще бъдат въведени в края на десетилетието, ще бъдат интегрирани в съществуващи и модернизирани структури в главния завод.“

Разпределението на съществуващи и бъдещи модели между заводите, което се определя всяка година под формата на така наречения „кръг на планиране“, е чувствителна и важна тема. Това е, когато се вземат решения за (теоретично) използване на капацитета и, до известна степен, за рентабилност – тъй като в зависимост от завода, производствените и логистичните разходи могат да варират, което се отразява на маржовете или трябва да се компенсира в клиентската цена и необходимата работа по преобразуване понякога се свързва с големи инвестиции.