Skoda обновява задвижването на Enyaq
Skoda представи новото издание 2024 на своя електрически модел Enyaq, чието производство ще започне през ноември.
Подобренията, познати от други модели MEB, както и новият електрически мотор APP550 ще бъдат интегрирани в Enyaq.
Това също оказва влияние върху обозначението на модела.
skoda-storyboard.com, 05.10.2023 г.
Новите версии Enyaq 85 и Enyaq 85x заменят предишната серия 80, същото важи и за варианта купе. Промененото обозначение показва повишаването на мощността, което се дължи на новите електрически двигатели на задната ос и подобреното управление на батерията. Това е така, защото новата Skoda Enyaq, подобно на моделите на VW ID.4 и ID.5, както и Audi Q4 e-tron, получава новия двигател на Group, който увеличава мощността от предишните 150 кВт на 210 кВт.
Във версията за задвижване на всички колела Enyaq 85x, APP550 с едноименния 550 Нм въртящ момент също е инсталиран на задната ос. В този вариант мощността на системата с допълнителната асинхронна машина на предния мост също е 210 кВт, с 15 кВт повече от преди. Пиковата мощност от 250 кВт, позната от ID.4 GTX или Cupra Tavascan, остава запазена за Enyaq RS на Skoda. По този начин топ моделът може да ускори до 100 км в час за 5,5 секунди. Enyaq 85 с 210 кВт отнема 6,7 секунди, което е с две секунди по-малко от настоящия модел със 150 кВт.
Тъй като APP550 не само предлага повече мощност, но е и по-ефективен в същото време, обхватът се увеличава в комбинация с термичното управление, което също е подобрено.
Enyaq 85 е оценен на до 563 WLTP километра, докато по-аеродинамичният Enyaq 85 Coupé е оценен на до 573 километра. За 85x със задвижване на четирите колела SUV версията получава до 536 километра на хартия, а купето с девет километра повече. Моделът RS също има 77 кВтч батерия, но използва различна клетъчна химия. В резултат на това обхватът на WLTP от 537 и 543 километра за Coupé е наравно с 85x – въпреки допълнителната мощност.
Максималната мощност на зареждане се увеличава до 175 кВт, а стандартният процес на зареждане от десет до 80 процента трябва да бъде завършен за 28 минути, според Skoda – стойност, която вече успяхме да постигнем на практика с други модели MEB. „Важна нова функция за модела 2024 на Enyaq 85 и всички версии на модела над него е възможността за предварително загряване на батерията. Когато потребителят въведе маршрута до HPC станция за бързо зареждане в навигационната система, той стартира автоматично, но водачът може също да го активира ръчно в информационно-развлекателната система на автомобила,” казва Джаромир Мендл от Enyaq Product Marketing.
Има и няколко други промени: Инфотейнмънтът използва най-новата версия 4.0 с новия потребителски интерфейс. Виртуалният инструментален панел и проекционният дисплей също разполагат с новата графика. Други нововъведения са по-малко забележими, според Skoda, но са предназначени да „забележимо подобрят изживяването при шофиране“ – като новоподредените бутони за управление или функцията за автоматично заключване, която заключва автомобила веднага щом водачът се отдалечи с ключа (включен в пакета Clever).
„Фамилията модели Enyaq ще получи малки визуални промени, за да осигури последователност с новата визуална идентичност на марката, включително новите лога и надписи, докато брандирането iV ще изчезне“, казва Мендл. „Различните версии вече ще се отличават само с цифрово обозначение или моделно обозначение, като например версиите RS или Laurin & Klement.“