Архив

Продажбите на Toyota Motor Europe през първите 9 месеца,

Продажбите на Toyota Motor Europe нарастват до 860 212 през първите 9 месеца, +6% на годишна база

Електрическите продажби на TME нарастват до 71% от общия микс с голямо търсене на многопътна гама

Продажбите на Lexus нарастват с +55% на годишна база, тъй като се превръща в една от най-бързо развиващите се премиум марки

Брюксел,  октомври 2023 г. – Toyota Motor Europe (1) (TME) продаде 860 212 автомобила Toyota и Lexusтойотойо между януари и септември 2023 г., което е с +6% повече на годишна база, което води до пазарен дял от 6,6%. Продажбите на TME на електрифицирани превозни средства се увеличиха с +12% през този период и сега представляват 71% от общия обем. Lexus отбеляза бърз растеж от +55%, което го прави една от най-бързо развиващите се премиум марки в Европа през 2023 г., докато марката Toyota остава втората най-продавана марка леки автомобили в региона.

„Ние се радваме на продължаващо силно търсене на модели на Toyota и Lexus в целия регион, особено на нашите електрифицирани продукти, които сега съставляват близо три четвърти от всички продажби. Това е доказателство за тяхната продуктова мощност и привлекателността на нашия многопътен подход, който дава на клиентите богат избор от превозни средства с ниски емисии. Това цялостно представяне ни поставя на път да надхвърлим продажбите през 2022 г. със значителна разлика“, каза Мат Харисън, главен оперативен директор на Toyota Motor Europe.

Производителност на марки и модели

Toyota е продала 805 954 автомобила през първите 9 месеца на 2023 г., което е увеличение от 3,5% на годишна база. Най-продаваните на марката бяха гамата Yaris, гамата Corolla, Toyota C-HR и RAV4, които представляваха 80% от общите продажби на марката. Общите продажби на електрифицирани модели на Toyota достигнаха 560 088, което е увеличение от +9% на годишна база. Продажбите на bZ4X, първия акумулаторен електрически SUV на Toyota на специална платформа eTNGA, достигнаха 14 318 автомобила през този период.

Lexus продаде 54 258 автомобила през първите 9 месеца, което е увеличение от +55% на годишна база, включително 47 097 електрифицирани автомобила, които представляват 87% от общите продажби. Ускореният ръст на продажбите на Lexus произтича от силната офанзива на марката в D-E Premium SUV сегмента, предоставяйки избор от хибридни, plug-in хибридни и електрически задвижвания на батерии в три модела: NX (+69% продажби на годишна база и +48% % за версията PHEV), RZ (нововъведен) и RX (+44% на годишна база). Продажбите на RX от ново поколение са се увеличили с +44% на годишна база, като неговата plug-in версия е 33% от общия микс от продажби на модела. Перспективите на марката остават силни с изцяло новия водещ луксозен двигател LM, който вече осигурява повече от 650 договора преди началото на доставките и пускането на първия градски кросоувър на Lexus, LBX, в началото на 2024 г.

Акценти на TME януари-септември 2023 г.:

  • Общи продажби: 860 212 (+6% на годишна база)
  • Пазарен дял: 6,6% (-0,9% пункта на годишна база)
  • Общо електрифицирани продажби: 607 185 (+12% на годишна база)
  • Общ електрифициран микс: Западна Европа: 75% – Източна Европа*: 47% – TTL: 71%

Акценти на Toyota януари-септември 2023 г.:

  • Продажби на Toyota: 805 954 (+3,5% на годишна база)
  • Най-продавани: гама Corolla (161 190); Yaris Cross (146 294); Yaris (125 080); C-HR (90 437); Aygo X (64 951); RAV4 (63 989)
  • Общо електрифицирани продажби: 560 088 (+9% на годишна база)
  • Топ електрифициран: Yaris Cross Hybrid (138 952); Toyota C-HR Hybrid (77 572); Yaris Hybrid (101 470); Corolla Hybrid (136 879); RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (59 164)
  • Електрифициран микс: Западна Европа: 74%, Източна Европа*: 49% – TTL: 70%

Акценти на Lexus януари-септември 2023 г.:

Общи продажби на Lexus: 54 258 (+55% на годишна база)

  • Най-продавани: NX (18 394); UX (14 056); RX (11 592)
  • Общо електрифицирани продажби: 47 097 (+69% на годишна база)
  • Топ електрифицирани: NX Hybrid/Plug-in Hybrid (17 703); UX Hybrid/EV (13 609); RX Hybrid (8 767)

Електрифициран микс: Западна Европа: 100%, Източна Европа*: 29% – TTL: 87%