Архив

Електрическият флагман на Lancia ще бъде фастбек седан

Lancia даде повече подробности за своя електрически флагман, планиран за 2026 г. Това ще бъде почти 4,70-метров фастбек, който ще използва платформата Stellantis STLA Medium и ще предлага пробег от повече от 700 километра. Засега има само един намек за името на модела.

stellantis.com, carscoops.com

Още преди да изброи техническите характеристики на модела, Lancia подчертава в съобщението си италианскияlancia-2022-02-min-1400x700 произход на автомобила – той е проектиран и разработен в Италия и също ще се произвежда там. Производството е планирано в завода на Stellantis в Мелфи, Италия.

Автомобилът трябва да бъде дълъг „почти 4,70 метра“, а като форма на каросерията е избран „елегантен и иновативен фастбек“, „който ще покрие най-големия пазарен сегмент“, казва Lancia. Това няма да бъде водещ SUV, нито пък класически фастбек седан. Концепцията позволява няколко интерпретации – от много плоска, течаща задна част с плосък багажник до дизайн, който е по-фокусиран върху полезността. Lancia даде намеци за външния вид с много абстрактна концепция преди около година. Концептуалният автомобил Pu+Ra HPE, представен през април, също показва новата дизайнерска насока на Lancia, но е предназначен като основа за предстоящия Lancia Ypsilon.

Ясно е, че моделът ще е базиран на платформата STLA Medium. Единствената друга информация, дадена от Lancia в настоящото съобщение, е, че нейният собствен флагман ще предлага пробег от повече от 700 километра. Stellantis също спомена точно 700 километра през юли, когато платформата беше представена по-подробно.

Поради ценовите причини STLA Medium е проектиран за 400 волта; 800-волтова версия е налична само за STLA Large и STLA Frame със стълба за американски пикапи и ванове. Батериите ще предлагат използваема енергия до 98 кВтч и WLTP пробег до 700 километра с пакета за изпълнение. Така нареченият стандартен пакет трябва да позволява пробег от над 500 километра. Ще има задвижване на предните и четирите колела с мощност между 160 и 285 кВт. Би трябвало да е възможна консумация под 14 кВтч/100км в зависимост от вида на каросерията и оборудването. Бързото зареждане от 20 до 80 процента трябва да отнеме 27 минути с 400-волтова система (т.е. максимум 200 кВт при пикова мощност).

Lancia не посочва името на модела в официалното си съобщение, но порталът Carscoops съобщава, цитирайки по-ранно изявление на изпълнителния директор на Lancia Лука Наполитано, че електрическият флагман ще се казва Gamma. В изявлението Наполитано не споменава името на модела и прави само по-общи коментари: „Новият флагман на Lancia ще бъде зашеметяващ и елегантен италиански автомобил, красив отвън и отвътре, където наистина ще се чувствате като в всекидневна на италиански дом.

Междувременно за 2024 г. Lancia потвърждава новия Ypsilon, който ще се предлага както с електрически, така и с хибридни задвижвания. Чист електрически наследник на Delta е планиран за 2028 г. като третият електрифициран модел на Lancia. Както беше съобщено, стратегията на Lancia е от 2026 г. всички нови модели да бъдат чисто BEV. От 2028 г. марката има за цел да продава 100 процента електрически автомобили.