Архив

Volkswagen ID.7 Tourer може да стане следващият Passat на компанията, само електрически

Само някои визуализации си заслужават доклад, особено когато колата е камуфлажна, но с Volkswagen, който показва своя входящ ID.7 Tourer, се прави изключение. Едва ли друг модел на VW е толкова синоним на фирмен автомобил, колкото Passat Estate, а ID.7 Tourer има амбиции да замени комбито електрически.

volkswagen-newsroom.com, 01.11.2023 г.

Компанията вече е решила да прекрати производството на седана Passat в полза на комби варианта. По-важнотоvolkswagen-id7-tourer-2023-02-min-1400x933 е, че ID.7 Tourer надгражда предстоящия електрически флагман на Volkswagen, ID.7. Близо петметровият седан ще включва нова система за задвижване и размер на батерията, намалени за обхват и комфорт, предназначени за клиентела на Passat в Европа – обхватът от 700 км на това, което ще бъде най-голямата батерия на VW досега във варианта Pro S, също може да бъде убедителен аргумент в САЩ и Китай.

Но обратно към ID.7 Tourer. Комбитата обикновено са подобни на хечбек колите, но имат удължена задна част, която осигурява допълнително пространство за багажника. Volkswagen наричаше такива модели Variant или Shooting Brake, но марката избра Tourer – вероятно също като препратка към разширената гама – за да опише първото си изцяло електрическо комби, което трябва да дебютира през 2024 г.

Снимките в медиите разкриват само очертанията със задължителния хечбек в страничния изглед, ограден от къси надвеси и дълго междуосие. Volkswagen смята дизайна за „елегантна пълноразмерна хечбек версия“ с добавен простор и планира да публикува окончателния дизайн „през следващите месеци“.

volkswagen-id7-tourer-2023-01-min-1400x933По-подробните данни остават оскъдни. Производителят споменава „особено щедро усещане за пространство“, придобиващо реална форма в по-голям багажник с обем от 545 или 1714 литра със сгънати задни седалки. Това е малко по-малко, отколкото при Passat, но по-добре от ID.4. При сгънати задни седалки багажникът е дълъг почти два метра. Volkswagen също подчертава аеродинамиката на Tourer на модела и твърди коефициент на съпротивление от 0,24. За сравнение, седанът има cd стойност от 0,23.

Като всички ID. модели, новата форма на каросерията на ID.7 е базирана на платформата MEB на Volkswagen Group. Подобно на ID.7, VW ще произвежда ID.7 Tourer в завода на Volkswagen в Емден, което го прави вторият модел MEB, произвеждан в северозападна Германия.

При обявяването на VW ID.7 и ID.7 Pro S през април 2023 г., Volkswagen също очакваше да предложи модела в Северна Америка – обаче, като внос от Германия, което означава, че ID.7 може да пропусне данъчния кредит за EV на до 7500 долара в САЩ.

Ситуацията отново е различна в Китай, където съвместните предприятия на VW ще произвеждат и продават ID.7 както обикновено. Досега Volkswagen е регистрирал само един вариант ID.7 пред властите в Китай – с двигател от 150 кВт и батерия от 77 кВтч от FAW-CATL. Не е известно дали новият 210 кВт двигател с по-голяма батерия също ще дойде в Китай; същото важи и за комби ID.7 Tourer.