Архив

Нови превозни средства от автомобилните производители в Детройт са планирани в договори, които сложиха край на стачките на UAW

Предварителните договорни споразумения, които сложиха край на шестседмичните стачки на профсъюза на United Auto Workers

Трите компании ще увеличат значително заплатите и придобивките и ще подобрят сигурността на работните места.

The Associated Press – Business News

DETROIT (AP) — Stellantis планира да построи нов пикап от среден размер, заедно с батерийниstachka версии на шест автомобила Jeep, Ram и Dodge.

Ford предвижда поне три нови електрически превозни средства, които ще запазят работни места в няколко фабрики.

General Motors планира да построи най-малко шест нови електрически превозни средства, включително пълноразмерен SUV.

Тези и други стриктно поддържани производствени планове от автомобилните производители в Детройт се появиха в детайли на предварителните договорни споразумения, които сложиха край на шестседмичните стачки на профсъюза на United Auto Workers.

Съгласно новите споразумения трите компании ще увеличат значително заплатите и придобивките и ще подобрят сигурността на работните места. Но споразуменията предоставят и план за това кои автомобили и камиони възнамеряват да произвеждат през следващите години и къде ще го правят. Много от плановете ще продължат производството на превозни средства, които автомобилните производители вече произвеждат. Но производството на някои нови превозни средства през следващите няколко години също се планира.

Около 146 000 синдикални членове ще гласуват договорите през следващите две седмици. Работниците в 10 завода на Ford, които вече гласуваха, одобриха споразуменията, които ще бъдат в сила до април 2028 г.

Успехът на UAW в поемането на ангажименти от компаниите за изграждане на нови електрически превозни средства в няколко фабрики представлява особено постижение. Разширяването на производството на електромобили ще запази работни места и може да създаде нови в зависимост от това колко бързо нацията ще премине от газови двигатели към батерии.

Всички автомобилни производители са приели прехода към електрически превозни средства като широкомащабен и дългосрочен ангажимент. Компаниите са си поставили цели електромобилите да представляват приблизително половината от техните продажби в САЩ до 2030 г. Приемайки същата цел, Законът за намаляване на инфлацията на администрацията на Байдън от 2022 г. увеличи федералните данъчни кредити за купувачите на нови и употребявани електромобили.

Това, което все още не е известно, е дали потребителското търсене на електромобили през следващите години ще оправдае плановете на автомобилните производители да ускорят производството си. Междувременно компаниите напредват с амбициозните си планове за производство на електромобили.

В Белвидеър, Илинойс, според синдиката Stellantis ще построи фабрика за батерии за електромобили, която ще създаде 1300 работни места. А в своя комплекс за сглобяване в Толедо Stellantis планира да построи електрическа версия на батерии на здравия SUV Jeep Wrangler и друга с неизвестно ново задвижване.

В допълнение, синдикатът каза, че компанията планира да произвежда електрически версии на батерии на големите SUV Jeep Wagoneer и Grand Wagoneer в завод в Уорън, Мичиган. Батерийно-електрическият камион Ram REV се очаква да се произвежда от следващата година в завода в Стърлинг Хайтс, Мичиган.

А в монтажния комплекс в Детройт Stellantis планира да произведе следващото поколение на SUV Dodge Durango и Jeep Grand Cherokee. И двете трябва да имат изцяло електрически версии.

Ford, според акцентите на договора, публикувани от UAW, се е съгласил на 8,1 милиарда долара нови инвестиции в заводите си по време на договора, включително за най-малко три нови електрически превозни средства. Нов електрически камион ще бъде произведен в завод за електромобили в комплекса Rouge на Ford в родния му град Диърборн, Мичиган.

В завода за камиони в Кентъки в Луисвил, Ford ще добави газово-електрически хибридни версии на гигантските SUV модели Expedition и Lincoln Navigator. Друг монтажен завод в Луисвил, който сега произвежда малки SUV Ford Escape и Lincoln Corsair, ще получи неуточнено ново електрическо превозно средство.

Заводът за сглобяване в Охайо близо до Кливланд ще произведе нов електромобилен ван в допълнение към среднотоварните камиони и шасита на микробуси, които произвежда сега. И неуточнено ново превозно средство ще бъде произведено във фабрика във Флат Рок, Мичиган, която произвежда мускулния автомобил Mustang, в очакване на одобрението на Ford да продължи напред с него.

Що се отнася до GM, той планира да продължи няколко фабрики, заети с изграждането на нови електрически превозни средства, според синдиката. В допълнение към производството на електрическия SUV Cadillac Lyriq, заводът за сглобяване на Spring Hill на GM в Тенеси ще произвежда едно ново EV и едно за бъдещ партньор, който вероятно ще бъде Honda.

Електрически пълноразмерен SUV ще бъде произведен във Factory Zero на GM в Детройт, определен център за електрически превозни средства. А неуточнените бъдещи електрически превозни средства ще се сглобяват във фабрика в град Орион, Мичиган. Компанията вече обяви, че заводът ще произвежда електрически версии на пълноразмерните пикапи Chevrolet Silverado и GMC Sierra.

И GM ще произвежда бъдещи електрически превозни средства както в завода за сглобяване на Fairfax в Канзас Сити, Канзас, така и в завода за сглобяване на Grand River в Лансинг, Мичиган.

Stellantis и Ford отказаха да коментират бъдещите планове за превозни средства. GM каза, че ще предостави повече подробности за производствените си планове „напред“.

В повечето заводи за сглобяване на производителите на автомобили в Детройт настоящите превозни средства, които произвеждат, ще продължат през жизнения цикъл на продукта.

И не всички производствени планове на компаниите по договора, разбира се, включват електрически превозни средства. Синдикатът казва, че Stellantis се е съгласила на инвестиции на стойност 19 милиарда долара до края на договора, включително планове за изграждане на своя нов среден пикап в Белвидеър, Илинойс, където се движеше към затваряне на фабрика. Производството на камиона, който ще се конкурира с популярния Toyota Tacoma, ще създаде около 1200 работни места.