Архив

Stellantis расте на европейския общ и електрифициран пазар през първите 10 месеца на годината

  • Stellantis утвърди втората си позиция на европейски пазар с 18,8% пазарен дял през първите десет месеца на 2023 г.;
  • Лидерството на компанията при лекотоварните автомобили остава безспорно с пазарен дял от над 30%;
  • При електрическите превозни средства с батерии (BEV) Stellantis отчете 41% увеличениe спрямо третото тримесечие на 2022 г., което я изкачва на втора позиция в класирането по продажби за Европа с пазарен дял от 15.3%;
  • Очакванията за резултатите през месец октомври са за продължаване на положителната тенденция и ръст от 14% в сравнение с миналата година.

След наскоро обявените впечатляващи резултати за третото тримесечие от Stellantis  стана ясно, че значителенстелантис принос за тях има дейността на компанията в Европа. В  частност е отбелязан впечатляващ ръст от 5% спрямо 2022 г. в нетните приходи,  свързан с 11% увеличение в доставките, което издига Stellantis до втора позиция в  продажбите на европейските пазари с постигнат 18.3% пазарен дял през периода.  Традиционно силната лекотоварна гама на Stellantis поддържа дял от пазара от над  30%.

Постигнати са забележително по-добри резултати на ключови европейски пазари,  измежду които този в Германия, където делът на компанията през септември е 14.9% – най-високият за последните 3 години, за което съществен принос имат марките Opel,  Jeep и лекотоварната гама на производителя. Във Великобритания Stellantis  отбелязва 14% пазарен дял през същия месец – отново рекордна за компанията  стойност – благодарение на най-продавания й модел в „B“ сегмента – Vauxhall Corsa.

На BEV пазара Stellantis също отбелязва растеж от 41% спрямо третото тримесечие  на миналата година, отчитайки 15.3% пазарен дял в Европа и водещи позиции в  различни BEV сегменти. Устойчивото развитие при BEV продажбите отрежда на  Stellantis второ място на пазара в Европа с над 87 000 реализирани BEV превозни  средства през тримесечието. Моделите, на които компанията дължи този резултат,

са Fiat 500e, електрическата Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger и  цялата BEV лекотоварна гама (с 38% пазарен дял). В Германия Stellantis завоюва  челната позиция в сегмента на електромобилите през септември с продажби,  равняващи се на близо 23% от пазара.

„Не само намалихме разликата си с резултатите на лидерите на BEV пазара в Европа,  но и ги задминахме през третото тримесечие“ – коментира Уве Хохгешурц, главен  оперативен директор на разширена Европа. – „В динамичен и конкурентен пазар,  където проблемът с доставките е все още налице, ние показваме устойчивост,  ефективност и гъвкавост с уникалните ни продуктови предложения, отдадеността на  нашите служители и ангажираността на дилърската ни мрежа. Темпото на  електрификацията ни през октомври също нарасна и сме на път да удвоим изцяло  електрическите си предложения до края на 2024 г. като част от стратегическия ни  план Dare Forward 2030. Предстои ни още работа, но твърдо вярваме в съвместния  ни успех.”

Първоначалните резултати за октомври за европейския пазар показват 14%  увеличение в регистрациите спрямо миналата година и пазарен дял от около 19.1% за месеца (с +0.2 процентни пункта повече спрямо септември 2023 г.) и 18.8% за  първите десет месеца на годината. На петте ключови пазара в Европа  октомврийските продажби също задминават миналогодишните: +21.3% във Франция, +28.9% в Германия, +18.2% в Италия, +6.4% в Испания, +6% във Великобритания.  Франция, Италия и Португалия водят в общия пазар на автомобили, а Франция, Португалия и Испания – в този за електромобили. Във Великобритания Vauxhall е  марката №1 при електрифицираните лекотоварни модели, а Vauxhall Corsa, Mokka и Vivaro Electric са начело на техните BEV сегменти. През октомври Stellantis отбеляза  почти удвоени продажби на лекотоварните си превозни средства в Германия, което  доведе до рекорден пазарен дял от 25.7%.