Stellantis расте на европейския общ и електрифициран пазар през първите 10 месеца на годината
- Stellantis утвърди втората си позиция на европейски пазар с 18,8% пазарен дял през първите десет месеца на 2023 г.;
- Лидерството на компанията при лекотоварните автомобили остава безспорно с пазарен дял от над 30%;
- При електрическите превозни средства с батерии (BEV) Stellantis отчете 41% увеличениe спрямо третото тримесечие на 2022 г., което я изкачва на втора позиция в класирането по продажби за Европа с пазарен дял от 15.3%;
- Очакванията за резултатите през месец октомври са за продължаване на положителната тенденция и ръст от 14% в сравнение с миналата година.
След наскоро обявените впечатляващи резултати за третото тримесечие от Stellantis стана ясно, че значителен принос за тях има дейността на компанията в Европа. В частност е отбелязан впечатляващ ръст от 5% спрямо 2022 г. в нетните приходи, свързан с 11% увеличение в доставките, което издига Stellantis до втора позиция в продажбите на европейските пазари с постигнат 18.3% пазарен дял през периода. Традиционно силната лекотоварна гама на Stellantis поддържа дял от пазара от над 30%.
Постигнати са забележително по-добри резултати на ключови европейски пазари, измежду които този в Германия, където делът на компанията през септември е 14.9% – най-високият за последните 3 години, за което съществен принос имат марките Opel, Jeep и лекотоварната гама на производителя. Във Великобритания Stellantis отбелязва 14% пазарен дял през същия месец – отново рекордна за компанията стойност – благодарение на най-продавания й модел в „B“ сегмента – Vauxhall Corsa.
На BEV пазара Stellantis също отбелязва растеж от 41% спрямо третото тримесечие на миналата година, отчитайки 15.3% пазарен дял в Европа и водещи позиции в различни BEV сегменти. Устойчивото развитие при BEV продажбите отрежда на Stellantis второ място на пазара в Европа с над 87 000 реализирани BEV превозни средства през тримесечието. Моделите, на които компанията дължи този резултат,
са Fiat 500e, електрическата Opel/Vauxhall Corsa, Peugeot e-208, Jeep Avenger и цялата BEV лекотоварна гама (с 38% пазарен дял). В Германия Stellantis завоюва челната позиция в сегмента на електромобилите през септември с продажби, равняващи се на близо 23% от пазара.
„Не само намалихме разликата си с резултатите на лидерите на BEV пазара в Европа, но и ги задминахме през третото тримесечие“ – коментира Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на разширена Европа. – „В динамичен и конкурентен пазар, където проблемът с доставките е все още налице, ние показваме устойчивост, ефективност и гъвкавост с уникалните ни продуктови предложения, отдадеността на нашите служители и ангажираността на дилърската ни мрежа. Темпото на електрификацията ни през октомври също нарасна и сме на път да удвоим изцяло електрическите си предложения до края на 2024 г. като част от стратегическия ни план Dare Forward 2030. Предстои ни още работа, но твърдо вярваме в съвместния ни успех.”
Първоначалните резултати за октомври за европейския пазар показват 14% увеличение в регистрациите спрямо миналата година и пазарен дял от около 19.1% за месеца (с +0.2 процентни пункта повече спрямо септември 2023 г.) и 18.8% за първите десет месеца на годината. На петте ключови пазара в Европа октомврийските продажби също задминават миналогодишните: +21.3% във Франция, +28.9% в Германия, +18.2% в Италия, +6.4% в Испания, +6% във Великобритания. Франция, Италия и Португалия водят в общия пазар на автомобили, а Франция, Португалия и Испания – в този за електромобили. Във Великобритания Vauxhall е марката №1 при електрифицираните лекотоварни модели, а Vauxhall Corsa, Mokka и Vivaro Electric са начело на техните BEV сегменти. През октомври Stellantis отбеляза почти удвоени продажби на лекотоварните си превозни средства в Германия, което доведе до рекорден пазарен дял от 25.7%.