Архив

Китай се доближава до един милион нови енергийни превозни средства на месец

В Китай продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди достигнаха нов рекорд миналия месец. Според Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM) продажбите на превозни средства с нова енергия (NEV) са достигнали около 956 000 единици през октомври.

cnevpost.com (обзор на пазара), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), xiaopeng.com (Xpeng), nio.com (Nio), cnevpost.com (Leapmotor), cnevpost.com (Zeekr), cnevpost.com (Neta), gasgoo.com (Aito, BAIC BJEV, Voyah и Avatr)

Това означава, че през октомври са продадени 52 000 автомобила повече в сравнение с предходния рекорденbyd-han-ev-2022-01-min-1400x700 месец септември 2023 г. Това е плюс от 5,75 процента. В сравнение с октомври 2022 г. продажбите са се увеличили с около 34 процента – тогава са продадени 714 000 New Energy Vehicles. Цифрите на CAAM са данни на едро на производителите – в допълнение към колите, продадени в Китай, те включват и превозни средства, произведени в Китай за износ.

Новите енергийни превозни средства включват plug-in хибриди, електрически автомобили с батерии и автомобили с горивни клетки – въпреки че последните играят второстепенна роля в Китай, с 500 продадени бройки през октомври. 646 000 от 956 000 NEV, продадени миналия месец, са били изцяло електрически превозни средства, а 310 000 са били plug-in хибриди. Това съответства на съотношение 67,6 към 32,4 процента.

Нов рекорд за акумулаторни електрически автомобили

Между другото, 646 000 BEV също са нов рекорд. В сравнение със септември броят на продадените изцяло електрически автомобили се е увеличил с три процента; спрямо октомври 2022 г. е ръст от 19 на сто. Ръстът при plug-in хибридите е още по-голям: 11,9% повече от септември и 80,2% повече на годишна база.

Целият китайски автомобилен пазар за всички видове задвижване е нараснал с 1,5% на годишна база до 2,853 милиона единици. В резултат на това делът на NEV е 33,5%, а изцяло електрическите автомобили достигат пазарен дял от 22,6%. Цифрата за PHEV е 10,9%, докато 500 FCEV представляват пазарен дял от 0,017%.

Що се отнася до производителите, това също беше нов рекорден месец за пазарния лидер BYD. BYD продаде повече от 300 000 автомобила с връзки за зареждане за първи път за един месец. Точната цифра беше 301 095, разделени на 165 505 BEV и 135 590 PHEV. Бяха изнесени общо 30 521 автомобила New Energy от BYD.

Това, че Tesla продава най-много BEV, не е вярно от известно време – BYD увеличава преднината си BEV. Tesla продаде 72 115 електрически автомобила, произведени в Китай през октомври, 43 489 от които бяха изнесени и 28 626 продадени в Китай.

Стартиращата компания в Китай и партньорът на VW Xpeng също поставиха нов рекорд през октомври, надхвърляйки границата от 20 000 за първи път с 20 002 автомобила. Ръстът се дължи на новия SUV G6 EV, който представлява 8741 бройки. Nio, която е активна и в Европа, увеличи продажбите си с 59,8% на годишна база, но с 16 074 продадени автомобила през октомври остава след Xpeng.

Тясна надпревара между Xpeng, Leapmotor и Nio

Между двете компании е новият партньор на Stellantis Leapmotor. 18 202 продадени автомобила през октомври също представляват нов рекорд за Leapmotor. Марката Geely Zeekr се приближава отзад с постоянен растеж: 13 077 нови Zeekr (+29,2% спрямо октомври 2022 г.) също представляват рекорд за марката. Neta, от друга страна, отбеляза лек спад през октомври: 12 085 автомобила представляват спад от около 8,5% в сравнение със септември. Това означава, че Neta изостава точно зад Aito, премиум марката NEV от Seres и Huawei: Aito регистрира 12 700 продажби през октомври, от които SUV M7 представлява 10 547 единици.

BAIC BJEV остава в четирицифрения диапазон: месечните продажби достигнаха 7014 единици през октомври, в сравнение с 5569 единици през същия период на миналата година. Марката NEV на Dongfeng, Voyah, продаде 6067 автомобила, докато Avatr (от Changan, Huawei и CATL) продаде 3888 автомобила.