Renault представя най-новото поколение на ван Master
Renault представи новото издание на Master, което ще бъде по-обтекаемо и ще може да изминава до 410 километра в електрическата версия. Френската компания определи пролетта на 2024 г. като дата за пускане на пазара.
renault.com
Renault заявява, че четвъртото поколение на серията Master van подчертава особено повишената енергийна ефективност на новия дизайн „Aerovan“, независимо от типа задвижване. Индексът на аеродинамично съпротивление (Cw стойност и челна площ) е с повече от 20 процента по-нисък от този на предишното поколение.
Два електрически варианта на новия Master ще бъдат налични с мощност съответно 96 кВт и 105 кВт при пускането на пазара през пролетта на 2024 г. Базовият вариант черпи енергия от 40 кВтч батерия и позволява WLTP пробег от 170 километра. По-мощният двигател е комбиниран с 87 кВтч батерия, която позволява WLTP пробег до 410 километра.
Другите характеристики на новото поколение включват полезен товар до 1,625 тона, капацитет на теглене от 2,5 тона и подобрена консумация от 21 кВтч на 100 километра (с батерия от 87 кВтч) благодарение на новото термично управление. Посочената мощност на зареждане е 130 кВт DC и 22 кВт AC. Зареждането с променлив ток от 10 до 100 процента трябва да отнеме малко под четири часа.
Според Renault енергията за 229 километра може да бъде заредена за 30 минути на DC станции. Производителят не уточнява времето, което често се използва в индустрията за прозореца на зареждане от 20 до 80 процента. Новият Renault Master също е проектиран така, че в бъдеще да може да бъде оборудван с водородна задвижваща система.
Новите възможности за зареждане представляват голямо подобрение спрямо текущото състояние. В момента E-Master зарежда само с 22 кВт DC и 3,7 кВт AC. Ванът е способен само на бързо зареждане след актуализация в средата на 2022 г.
Renault също обяви, че новият електрически Master ще бъде съвместим с превозно средство към мрежа (V2G) в допълнение към превозно средство към товар (V2L). „Те включват зареждане на други устройства от контакт в пилотската кабина или товарната зона, както и адаптери за включване на електрически инструменти, компютри и други устройства в контакти за зарядни устройства. Можете също така да захранвате изработени по поръчка части на каросерията (хладилни отделения, автоматични задни врати, допълнителни системи за отопление или климатизация и т.н.) директно от батерията“, пишат от Renault.
Гамата от варианти Master ще продължи да бъде обширна и ще включва варианти на каросерия с товарен капацитет от единадесет до 22 кубически метра. В сравнение с предшественика, страничният отвор за зареждане е с 40 милиметра по-широк, а товарната площ е със 100 милиметра по-дълга.
Renault също така предлага фабрични конверсии, които могат да се използват като основа за монтиране на самосвали, разширяване на товарния обем и други специални конструкции. Следното се отнася за всички варианти: „По-късото междуосие и преработеният преден мост осигуряват безпрецедентна маневреност, включително изключителен с 1,5 метра по-къс диаметър на завиване“, казва Renault. Производителят обаче не уточнява точните размери, включително междуосието, в прессъобщението си.
Renault разширява описанието на аеродинамичните характеристики на новия Master: Капакът е по-къс, предното стъкло има по-плосък наклон, външните огледала, въздуховодите в бронята и линията на покрива са проектирани да бъдат по-аеродинамични, а задната част е по-тесен, пише. Въпреки по-тясната задна част обаче, задният отвор и товарната площ се оказват по-просторни, отколкото при предшественика. Друга нова функция е, че всеки от страничните панели се състои от една част, което „придава солидния вид – особено в по-дългите версии“, според Renault.
Според Renault интериорът на новия Master е базиран на стандартите за леки автомобили и включва S-образно извито арматурно табло, 10-инчов дисплей като стандарт и регулируем по височина и дължина волан. Освен това има общо 135 литра място за съхранение вътре, което е увеличение от 25 процента, различни опции за седалки и автомобилът „без усилие се превръща в офис на колела“.
Безопасността се осигурява от 20 системи за подпомагане на водача в новия Master, включително стабилизация при страничен вятър, асистент за аварийно спиране и контрол на стабилността на ремаркето. В основата на цифровите функции е мултимедийната система OpenR Link с Android Auto и Apple CarPlay свързаност. „Това е първият път, когато ултрамодерната система OpenR Link с вградени възможности на Google се предлага в LCV“, пишат от Renault. Освен всичко друго, Google Maps, каталогът с приложения на Google Play и гласово управляваният Google Assistant могат да бъдат интегрирани по желание в автомобила.