Архив

Renault Trucks започва серийно производство на електрически камиони във Франция

Renault Trucks вече произвежда серийно изцяло електрическите камиони E-Tech T и E-Tech C. E-Tech T е проектиран за регионално разпространение, докато E-Tech C е предназначен за градско строителство.

renault-trucks.com

Моделите електрически камиони, които Renault дебютира през ноември 2022 г., вече слизат от производствената линия във френския завод в Бург-ан-Брес. Батерийните клетки и модулите идват от Samsungrenault-trucks-e-tech-c-1-1400x933 SDI и се сглобяват в Гент, Белгия, в нов завод, принадлежащ на Volvo Group, който също включва Renault Trucks. Volvo Trucks започна серийно производство на трите си тежкотоварни модела, FH Electric, FM Electric и FMX Electric, в Гент през септември 2023 г.

В случай на камиони Renault могат да се монтират четири до шест батерийни пакета с капацитет от 390 до 540 кВтч на превозно средство, в зависимост от изискванията на клиента. Интересна подробност: когато компанията представи първите си технически данни през пролетта на 2022 г., все още се говореше за предлагане на опция за два батерийни пакета с 180 кВтч. Сега Renault Trucks споменава само вариантите с четири или шест пакета.

Според производителя е възможен пробег до 300 километра с максимална конфигурация с едно зареждане и до 500 км с междинно бързо зареждане с до 250 кВт за час. Освен бързо зареждане, Renault Trucks определя капацитет за зареждане от 43 кВт AC. Времето за зареждане е 9,5 часа с променлив ток или 2,5 часа с постоянен ток.

renault-trucks-e-tech-t-3-1400x933За да покрие различни случаи на употреба, Renault Trucks предлага три типа силоотводи за спомагателни агрегати: чисто електрически, електромеханични или директно върху трансмисията. Клиентите могат да избират между два или три електрически мотора за задвижване, което позволява обща мощност до 490 кВт.

С бруто комбинирано тегло до 44 тона, Renault Trucks E-Tech T и C се предлагат като влекачи 4×2 и 6×2 с удължена кабина и междуосие от 3900 mm. В твърдата конфигурация те се предлагат като 4×2, 6×2 и 8×4 тридем, с къса или дълга кабина и избор от единадесет междуосия от 3900 t.

Renault Trucks произвежда камиони от почти 60 години в Бург-ан-Брес и сега сглобява новите 44-тонни електрически камиони. Производителят казва, че се основава на четири години опит в производството на среднотонажни електрически камиони в своя завод Blainville-sur-Orne и прилага същите правила и най-добри практики в Bourg-en-Bresse.

Renault Trucks E-Tech T и C се сглобяват на същата линия като техните дизелови еквиваленти, след което се прехвърлят в специална площ от 5200 m2, която компанията нарича Renault Trucks E-Tech Factory. Персоналът там сглобява електрическото задвижващо устройство (EDU) и монтира трансмисията и батериите. След това електрическите превозни средства преминават тестове за ефективност и изпитания на писта.

С разширяването на своята електрическа гама Renault Trucks прави още една стъпка в своята стратегия и цели за eMobility: До 2030 г. производителят се стреми да генерира 50 процента от продажбите си от електрически превозни средства. До 2040 г. всички превозни средства ще бъдат локално неутрални по отношение на CO2.