Архив

Двойни огънати тролейбуси, произведени от Skoda и Solaris, пристигат в Прага

Skoda и Solaris представиха своя близо 25-метров двусъчленен електрически тролейбус. Пражкият оператор на обществен транспорт DPP поръча 20 единици от консорциума миналата година.

Trollino 24 е построен за DPP от споменатия консорциум, включващ полския производител на автобуси Solaris,skoda-solaris-24m-elektrobus-electric-bus-oberleitung-2023-01-min-1400x933 неговото дъщерно дружество Solaris Czech и чешката Skoda Group. Въпреки че Skoda Group има точния произход като добре познатото дъщерно дружество на Volkswagen, тя е независима от Skoda Auto – разпознаваема например по своето синьо вместо зелено лого.

Съобщава се, че DPP ще разположи новите тролейбуси да се движат между жп гара Nádraží Veleslavín в Прага и летище Václav Havel. Автобусен маршрут 119 ще бъде преименуван на тролейбусен маршрут 59 като част от това преместване. Капацитетът на пътниците по линията до летището ще се увеличи с 25 до 30 на сто.

Електрическите тролейбуси са с дължина 24,7 метра и всеки е оборудван с четири оси – две от които задвижващи. Два тягови двигателя осигуряват 160 кВт всеки. Моторите се захранват от 60 кВтч батерия, която черпи енергия от въздушната линия чрез пантограф, монтиран на покрива. Trollino 24 може също да покрива разстояния без въздушни линии благодарение на голямата буферна батерия.

Водачът може да превключва между въздушна линия и режим на батерия с едно натискане на бутон. Solaris определя минимален обхват от единадесет километра в режим на батерия.

skoda-solaris-24m-elektrobus-electric-bus-oberleitung-2023-02-min-1400x933Тролейбусите за ДПП разполагат с място за общо 179 пътници, от които 54 седящи. Осигурени са две зони за инвалидни колички. Автобусите са с пет врати в схема 2-2-2-2, система за видеонаблюдение, състояща се от камери за наблюдение, камера за заден ход и пантографска камера.

Много огъващият се тролебус е проектиран за до 38 тона; Skoda не уточнява теглото без товар в днешното изявление. Въпреки дължината си, превозните средства трябва да се държат подобно на по-късите тролейбуси за шофьорите, според Skoda.

„Това не е просто друг тип превозно средство и разширено портфолио, но и символ на промяната в комфорта и ефективността на пътуването. Уверени сме, че пътниците ще оценят новината“, казва Радек Свобода,skoda-solaris-24m-elektrobus-electric-bus-oberleitung-2023-04-min-1400x933 управляващ директор Компоненти и автобусна мобилност в Skoda Group.

Solaris дебютира с двойно съчленения тролейбус на Busworld в Брюксел през 2019 г. и го тества в редовни пътнически услуги в Братислава година по-късно.

Trollino се предлагат и в различни дължини. От 2001 г. производителят е доставил 1800 Trollino на европейски клиенти.