Архив

Ню Йорк отново увеличава бюджетите за електрическа мобилност

Губернаторът на Ню Йорк Кати Хочул обяви, че щатът е увеличил бюджета на своята програма за подготовка за електромобили от 701 милиона долара на 1,24 милиарда долара. Така наречените общности в неравностойно положение, микромобилността и схемите за таксуване са победителите, наред с тежкотоварния сектор.

governor.ny.gov

Това увеличение на бюджета, одобрено от Комисията за обществени услуги на щата PSC, включвашеnew-york-usa-symbolbild-pixabay-e1697548057258 разширяване на целта на програмата за бързо зареждане от 1500 на 6302 зарядни станции с постоянен ток, заедно с по-високи нива на стимули за ускоряване на изграждането на инфраструктура за зареждане на електромобили в Ню Йорк.

Освен това държавата иска да подкрепи инфраструктурата за зареждане на електрически велосипеди, електрически скутери и други форми на електрическа (микро) мобилност в общности в неравностойно положение в целия Ню Йорк.

Споменатите общности с по-ниски доходи също отбелязаха най-рязкото увеличение на бюджета до 372 милиона долара финансиране от предишния бюджет от 206 милиона долара. Това е увеличение от 81 процента в няколко програми и ще гарантира, че „всички нюйоркчани ще се възползват от инвестициите в чист транспорт“, пишат от кабинета на губернатора.

Също така, пилотният бюджет за средна и тежка натовареност, предназначен за търговски клиенти, се удвои до 58 милиона долара. Това е успоредно с опростени правила за кандидатите по отношение на допустимите разходи и превозни средства, отново насочени към намаляване на емисиите в общности в неравностойно положение. PSC очаква модификациите на готовия пилот за среден и тежък режим да „отключат инвестиции в този важен сектор и да генерират критичен опит за собствениците на автопаркове и комуналните услуги. “

Оставайки в търговския сектор, Комисията също одобри отделно нови изгодни тарифи за бизнес клиенти. Съгласно новите програми, комерсиалното зареждане на EV ще отговаря на условията за отстъпки или субсидии до 50 процента от разходите за такса при търсенето – т.е. цената на киловат пиково потребление – в техните сметки за доставка. Клиентите на комерсиални EV зареждания в долната част на Ню Йорк също ще имат право да участват в нови управлявани програми за зареждане с оглед на балансиране на мрежата. (Инициативите за частни клиенти бяха стартирани през 2022 г.) Въпреки това, според PSC, програмите все още са в процес на разработка в северната част на щата Ню Йорк и се очаква да бъдат налични през 2024 г.

Ню Йорк очаква програмите, последно обявени, да стимулират 4 милиарда долара общи инвестиции в инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, като вдъхновят инвестициите в частния сектор. Това е част от схемата EV Make-Ready, стартирана от предшественика на Хочул Андрю Куомо през 2020 г. от самото начало. След това програмата заложи на публично-частно партньорство с комунални услуги и производители на оборудване за зареждане, които се очаква да помогнат за инсталирането на 50 000 AC и 1500 DC зарядни станции в американския щат до 2025 г. чрез споделяне на разходите.

През април Ню Йорк вече е заделил 8,3 милиона долара финансиране за 255 зарядни станции. Няколко месеца по-късно държавата обяви, че инвестира 29 милиона долара в инфраструктура за зареждане от ниво 2. По-конкретно, държавата добави 15 милиона долара към схемата „Charge Ready NY 2.0“. Той покрива до 50 процента от разходите за инсталиране на зарядни устройства на работни места, жилищни сгради и обществени съоръжения в общности в неравностойно положение. Зарядните устройства могат да бъдат финансирани до 2500 долара в последния случай. Зарядните устройства на работни места и в жилищни сгради отговарят на условията за до $2000.

Щатът на САЩ също ще получи близо 40 милиона долара федерални средства за увеличаване на броя на устройствата за бързо зареждане в Ню Йорк, както беше съобщено. Около половината от финансирането на NEVI ще запълни пропуските по главните магистрали.