Архив

Германското правителство и автомобилната индустрия ще изготвят стратегия за цел от 15 милиона електромобила до 2030 г.

Канцлерът е убеден, че целта може да бъде постигната, ако производителите на автомобили произвеждат по-евтини автомобили с по-дълъг пробег, каза говорителят Щефен Хебестрейт на пресконференция на 24 ноември.

reuters.com/business/autos-transportation

БЕРЛИН, ноември (Reuters) – Германският канцлер Олаф Шолц ще свика ръководители на автомобилни

Германският канцлер Олаф Шолц присъства на пресконференция по време на инвестиционната среща на върха „Договор с Африка“ в Берлин, Германия, 20 ноември 2023 г. REUTERS/

Германският канцлер Олаф Шолц присъства на пресконференция по време на инвестиционната среща на върха „Договор с Африка“ в Берлин, Германия, 20 ноември 2023 г. REUTERS/

компании с министри, енергийни ръководители и профсъюзи на 27 ноември, за да обсъдят как Германия може да изпълни целта си от 15 милиона електрически коли по пътищата до 2030 г., каза правителствен говорител.

Канцлерът е убеден, че целта може да бъде постигната, ако производителите на автомобили произвеждат по-евтини автомобили с по-дълъг пробег, каза говорителят Щефен Хебестрейт на пресконференция на 24 ноември.

Решение миналата седмица на германски конституционен съд, че пренасочването на 60 милиарда евро (65,44 милиарда долара) към климатични и индустриални инициативи е противоконституционно, накара правителството да се бори за алтернативни източници на средства и постави под съмнение планираните проекти, включително разширяване на инфраструктурата за зареждане .

Все пак говорител на транспортното министерство каза, че те работят с висока скорост за разширяване на мрежата за зареждане, като вече са изградени над 100 000 публично достъпни точки.

В коалиционното споразумение на правителството на Германия се посочва, че има за цел да има „най-малко 15 милиона напълно електрически пътнически превозни средства през 2030 г.“, но министърът на транспорта Фолкер Висинг разхлаби условията миналата година, за да включи както електрически, така и хибридни автомобили.

Последните налични данни от германския федерален автомобилен орган KBA показаха, че има 2,2 милиона автомобила с електрически мотор по германските пътища до октомври тази година, от които 1,3 милиона са били напълно електрически автомобили.