Архив

Продажбите на нови автомобили в САЩ се повишават през ноември поради силното търсене

Продажбите на нови превозни средства в САЩ се очаква да достигнат 1 236 000 единици през ноември, което е скок от 10,2% спрямо година по-рано

reuters.com/business/autos-transportation

Ноември (Reuters) – Продажбите на нови превозни средства в Съединените щати се очаква да нараснат през ноември, показа доклад на консултанти в индустрията неотдавна, тъй като търсенето на най-новите модели остава силно, а запасите се подобряват.

Паркинг в пристанището на Ричмънд, в залива на Сан Франциско, Калифорния

Паркинг в пристанището на Ричмънд, в залива на Сан Франциско, Калифорния

Продажбите на нови превозни средства в САЩ, включително транзакциите на дребно и извън тях, се очаква да достигнат 1 236 000 единици през ноември, което е скок от 10,2% спрямо година по-рано, според съвместния прогнозен доклад на J.D. Power и GlobalData.

„Растежът на продажбите се осигурява чрез подобряване на наличността на превозните средства“, каза Томас Кинг, президент на отдела за данни и анализи в J.D. Power, в изявление.

Въпреки почти шестседмичното спиране на работата от стачката на UAW, нивата на запасите на дребно през ноември се очаква да отбележат увеличение от 7,5% спрямо миналия месец и увеличение от 43,7% в сравнение с миналата година.

Натрупването на запаси обаче доведе до спад от 1,9% на годишна база в цените на транзакциите със средна цена на нови превозни средства на дребно от $45 332.

„Увеличаването на предлагането на нови превозни средства и по-високите лихвени проценти водят до намаляване на печалбите на дилърите на единица, но тези печалби продължават да надвишават нивата отпреди пандемията“, каза Кинг.

J.D. Power и GlobalData също повишиха годишната прогноза за глобалните продажби на леки превозни средства до 89,3 милиона единици, което е с 10% повече от миналата година, поради силното търсене в Китай.

Междувременно прогнозата за 2024 г. остава непроменена на 92,3 милиона единици, което е увеличение от 3% спрямо 2023 г.

„Пазарът може да достигне края на истинското задържано търсене от пандемията, освен ако няма значително намаление на цените на транзакциите по света“, каза Джеф Шустър, изпълнителен вицепрезидент в GlobalData.