Архив

Републиканците в Камарата на представителите на САЩ се стремят да спрат разпоредбите на Байдън за електромобили

„Въпреки че електромобилите могат да играят голяма роля в бъдещето на автомобилната индустрия, Вашингтон не трябва да пренебрегва други технологии като водород, хибриди и двигател с вътрешно горене“

reuters.com/business/autos-transportation

7 декември 2023 г. 18:29 ч.

ВАШИНГТОН, 6 декември (Reuters) – Водената от републиканците Камара на представителите гласува да забрани в сряда – бел. ред 6 декември –  на администрацията на Байдън да продължи напред със строги разпоредби за емисиите от превозни средства, които ще доведат до 67% от новите превозни средства да бъдат електрически до 2032 г.

Електрическо превозно средство Tesla е включено към зарядно устройство на паркинг в Тея, северно от Барселона, Испания, 31 октомври 2023 г. REUTERS

Електрическо превозно средство Tesla е включено към зарядно устройство на паркинг в Тея, северно от Барселона, Испания, 31 октомври 2023 г. REUTERS

„Въпреки че електромобилите могат да играят голяма роля в бъдещето на автомобилната индустрия, Вашингтон не трябва да пренебрегва други технологии като водород, хибриди и двигател с вътрешно горене“, каза републиканецът Тим Уолбърг, спонсор на законодателството.

Гласуването с 221 срещу 197, включващо петима демократи, присъединили се към 216 републиканци, предизвика заплаха за вето от Белия дом, който каза, че това ще „катастрофално навреди“ на способността на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) да издава автомобилни разпоредби.

Бившият президент Доналд Тръмп, който иска да се върне в Белия дом, обеща да отмени правилата на администрацията на Байдън за електрическите превозни средства.

EPA заяви през април, че предложените стандарти от 2027 г. до 2032 г. ще намалят емисиите с 56% в сравнение със съществуващите изисквания от 2026 г., или 13% средногодишно намаляване на замърсяването.

Агенцията предвижда, че правилата ще намалят повече от 9 милиарда тона емисии на въглероден диоксид до 2055 г. – еквивалентно на повече от два пъти общите емисии на CO2 в САЩ миналата година. Окончателните правила се очакват в началото на следващата година.

Производителите на автомобили, търговците на автомобили и профсъюзът на обединените автомобилни работници (UAW) призоваха администрацията на Байдън да финализира по-малко строго предложение.

UAW, която представлява работниците в General Motors (GM.N), Ford Motor (F.N) и компанията майка на Chrysler Stellantis (STLAM.MI), заяви през юли, че предложението на EPA трябва „да отразява по-добре осъществимостта на съответствието, така че планираното приемане на (превозни средства с нулеви емисии) е настроен на възможни нива, увеличава строгостта по-постепенно и се случва за по-дълъг период от време.“

Група, представляваща големи автомобилни производители, призова за значително смекчаване на изискванията, като каза, че предложението на EPA е „нито разумно, нито постижимо“.

Toyota Motor нарече изискванията за строгост на предложението на EPA „екстремни и извън историческите норми“.

Автомобилната търговска група нарече предложението „де факто мандат за електрически превозни средства с батерии“.

Конгресменът Франк Палоун, най-добрият демократ в комисията по енергетика и търговия, каза в сряда, че републиканците се опитват да „узаконят години на иновации в по-чистия транспорт, за да поставят замърсителите над хората“.