Архив

Глобалните продажби на Opel нараснаха с 15% през 2023 г.

Висок дял на продажби на електрически превозни средства: увеличение с 22%

Стратегия за разрастване: 62% увеличение на продажбите извън Европа

Значителен ръст на лекотоварните автомобили: Продажбите са нараснали с 26%

Силен ръст в C-сегмента: продажбите на Astra и Grandland са се увеличили с 57%

Отлични резултати в България: увеличен пазарен дял с близо 20% и забележителен ръст в продажбата на електрически автомобили (711,54%)

Рюселсхайм. Opel отбеляза значителен успех през 2023 г. с увеличение на продажбите с 15%. Това е най-високият процент1706614109111 на растеж от повече от 20 години. Глобалните продажби достигнаха до около 670 000 автомобила, давайки на германския производител най-голям брой регистрации през последните четири години.

Opel приключи 2023 г. с пазарен дял от около 5,3% на родния си пазар в Германия. Във Великобритания Vauxhall регистрира пазарен дял от 6%, какъвто е отчетен и на друг успешен пазар какъвто е турския.

„Гледайки назад към една много силна година може да отбележим, че през 2023 г. Opel отбеляза значителен ръст. Постигнахме големи печалби, особено в електрическите превозни средства, в C-сегмента и леките търговски превозни средства. Също така успяхме да разширим международния си бизнес. Това е ясно доказателство, че нашата стратегия работи“, заяви изпълнителният директор на Opel Флориан Хютл.

Висок дял на продажбите на електрически превозни средства: Увеличение от 22%

Електрическите превозни средства с батерии (BEV) са изключително добре приети от потребителите. Около 90 000 продадени BEV представляват значително увеличение от 22% в сравнение с предходната година. Тези впечатляващи резултати затвърждават успеха по пътя на пълна електрификация на бранда Opel.

Работеща стратегия за разрастване: 62% увеличение на продажбите извън Европа

Миналата година Opel отбеляза силен растеж извън пазарите на ЕС 29 и увеличи продажбите с около 62% до общо 101 000 автомобила. Това съответства на 15% от общите продажби на марката.

Значителен ръст при лекотоварните автомобили: Продажбите нарастнаха с 26%

Общо Opel и Vauxhall успяха да продадат 125 000 лекотоварни превозни средства по целия свят, което съответства на увеличение от 26% в сравнение с 2022 г. Марките си осигуриха водеща позиция сред електрическите ванове с около 17 000 бройки от Combo Electric, Vivaro Electric и Movano Electric, продаван на европейския пазар (ЕС 29).

Силен ръст в C-сегмента: продажбите на Astra и Grandland са нараснали с 57%

Opel продължи да расте в силно конкурентния C-сегмент. Astra успя да удвои своите продажби в Европа (ЕС 29) през 2023 г. предлагайки всички версии на задвижване. В Германия Astra завърши на пето място в своя сегмент. Като цяло Opel отбеляза значителен ръст в световен мащаб в C-сегмента. В сравнение с предходната година марката е продала около 57% повече бройки от Astra и Grandland.

Corsa и Mokka продължават да бъдат успешни в цяла Европа

Corsa отново доказа, че е бестселър. В двата най-големи пазара за марката, Германия и Обединеното кралство, моделът беше най-предпочитания избор в B-сегмента. В Гърция Opel Corsa е най-продаваният автомобил в цялата страна. В допълнение към лидерството в Германия и Обединеното кралство, Corsa Electric зае второ място в регистрационните статистики в своя сегмент в Италия, Нидерландия, Португалия и Австрия. Mokka Electric е най-популярният B-SUV в Обединеното кралство и завърши на втора позиция в Германия, Испания, Полша и Белгия.

Впечатляващи резултати и в България

Opel запази успешния тренд от предходната 2022 г. и постигна отлични резултати в България през 2023 г., като отбеляза ръст от близо 20% на пазарен дял постигайки 3,81%. Продажбите на нови автомобили, пътнически и лекотоварни, марка Opel са се увеличили с над 41% през 2023 г. в сравнение с 2022 г., като най-впечатляващи са резултатите при електрическите автомобили (711,54%). Ръстът при електрическите автомобили е свързан с много ключови за бранда сделки, като тук трябва да отбележим добавянето на модел Opel Corsa Electric в автопарка на компанията за споделена мобилност Spark и Българската телеграфна агенция (БТА), една от първите обществени институции, които електрифицираха автопарка си закупувайки 30 броя автомобили Opel Mokka Electric.