DKW Junior
Производител е несъществуващата днес Auto Union AG. Моделът се прави през 1959-1963 г. (Junior) и през 1963-1965 г. (F11/F12).
DKW Junior е малък салон с предни задвижващи колела. Автомобилът е получил положителна реакция, когато за първи път е изложен на показ, първоначално се наричат DKW 600, по време на автомобилното изложение във Франкфурт през март 1957 г. Junior има име (вече) DKW 750 през 1959 г., когато колата влиза в серийно производство, но не успява да оцелее ъпгрейд през януари 1963 г., след което колата е известна като DKW F12. В допълнение към салона, доста F12 Roadster (кабриолет версия) са произведени в ограничен брой.
Автомобилът е бил известен за двутактовия си двигател. През 1950 г. редица автомобили се задвиват от такива двигатели. Но все повече навлизат четиритактови четирицилиндрови. В сравнение с тях, двутактовите започват да се възприемат като груби и шумни.
По отношение на неговите размер и ценообразуване, DKW Junior отворя в диапазона точно под Auto Union 1000.
Прототипът на DKW Junior е изложен през 1957 г. с двуцилиндров 660 куб. см. двутактов двигател, който напомня за двутактов двигател видян за последен път в DKW F89, премахнат през 1953 г. За производството е построен нов завод в Инголщат, до този момент колите от марката се правят в Дюселдорф. Двигателят на прототипа е заменен от трицилиндров двутактов от 741 куб.см., с мощност 34 к.с. Четиристепенна ръчна трансмисия се контролира чрез кабелна връзка със скоростен лост на колоната.
Автомобилът предлага повече място за багаж в кабината и се противопоставя на водещия на пазара Volkswagen Beetle, и клиенти са готови да платят допълнителни 160 марки за нагревател за през зимата.
Junior De Luxe има работен обем 796 куб.см., въртящият момент нараства незначително и размера на джантите е 12-13 инча. Повишената максимална скорост е вече 116 км в час.
През януари 1963 Junior De Luxe се заменя с DKW F12. Външно има малка промяна, но C стълб става по-ъгловат и двигателя е увеличен до 889 куб. см., което е вдига мощността до 40 к.с. Освен двигателите, голямата новина при F12 са спирачките – F12 е първият автомобил в този клас, с предни дискови спирачки. През август се появява 796 кубиковият двигател в DKW F11. DKW F12 роудстър, който се появява през 1964 г., е от 45 к.с. с 889 куб.см. трицилиндров двигател.
В началото на лятото на 1965 г. Volkswagen придобива бизнеса Auto Union от Daimler Benz: производството на двутактови DKW е прекратено незабавно. На пазара DKW е изправен да се конкурира с подобен размер по-мощни четиритактови двигатели, предложени от Volkswagen и по-скоро, Opel.
DKW Junior DKW F11/F12 има електрическа система 6 волта. Сухото му тегло е от 700 кг до 970 кг според модификацията. Междуосието е 2175 мм и 2250 мм, дължината на колата е 3965 мм и 3968 мм, при ширина 1575 мм и височина от 1375 до 1453 мм.
Датският инженер Й.С.Расмусен (1878-1964 г.), създал през 1906 г. фирма за части за текстилни машини, прави първата си лека кола с парен двигател DKW – съкратено от Dampf-Kraft-Wagen – (буквално парен автомобил) в предприятието Zschopauer Maschinenfabric през 1916 г. През 1919 г. пуска първия си двутактов мотор за велосипед DKW – Das Kleine Wunder (Малкото удоволствие), а през 30-те години марката вече е най-големият мотоциклетен производител в света.
Расмусен прави първата си кола с двигател с вътрешно горене през 1928 г. Това е малък двуместен автомобил с двуцилиндров двутактов двигател и предни задвижващи колела.
Комбинацията от двутактов мотор и предно задвижване се свързва с DKW до 1966 г.