Mercedes-Benz W114
Mercedes-Benz W114 е популярен на времето представителен автомобил, който се прави от Daimler-Benz, като седан с 4 врати или купе – с 2, и се сглобява през 1968-1976 г. в Южна Африка, в Зинделфинген – Западна Германия, във Венецуела и в Буенос Айрес, Аржентина. Негов предшественик е Mercedes-Benz W110 Fintail, а наследник – Mercedes-Benz W123.
Mercedes-Benz W114/W115 е среден седан модел за Mercedes, който се намира под S-Class. Колата е проектирана от френския дизайнер Пол Брак – главен дизайнер на Mercedes-Benz за моделите в периода 1957-1967 г., който включва модели като Grosser Mercedes-Benz 600. Брак е отговорен и за дизайна на BMW (1970-1974 г.), и Peugeot (1974-1996 г.).
W114/W115 моделите са първите след войната, производство на Mercedes-Benz автомобили, които използват наскоро проектирано шаси – не са добити от предходните модели. Следващата S-Class-W116 е на шаси със същата техника на W114/115.
Двигателите, разположени отпред и задвижващи задните колела, са избор между 2.0 L M115 I4, 2.2 L M115 I4, 2.3 L M115 I4, 2.3 L M180 I6, 2.5 L M114 I6, 2746 куб.см. M110 I6, 2778 куб.см. M130 I6, 2.0 L OM615 Diesel I4, 2.2 L OM615 Diesel I4, 2.4 L OM616 Diesel I4 и 3.0 L OM617 Diesel I5. Mercedes също стартира първия си 5-цилиндров дизелов двигател OM617 в това шаси.
Базата на автомобила е 2700 мм, при дължина 4680 мм за седана и купето с Euro-спец брони, ширината е 1772 мм и височина 1441 мм.
W114 моделите включват шестцилиндрови двигатели и са пуснати в продажба, като 230, 250, и 280, докато W115 моделите са с четирицилиндрови двигатели и са пуснати, като 200, 220, 230, и 240.
W114 получава фейслифт през 1973 г. – с по-нисък преден капак, по-нисък и по-широк грил, по-ниско разположение на фаровете, ясни, оребрени задни светлини за свеждане до минимум замърсяването от пътя, и по-големи странични огледала. Интериорът получава прибиращи се колани и нов дизайн на волана.
Mercedes представя купе вариант през 1969 г., носещ означения 250C/CE или 280C/CE и с участието на 2.8 л шестцилиндров двигател. Той е смятан от ентусиастите като един от най-добрите класици на 1960-те и 1970-те.
Само 67 048 купета са произведени през 1969-1976 г. (срещу 1 852 008 салони). От тях 24 669 са 280C и 280CE (върха на гамата), а 42 379 са по-малкото 250C и 250CE.
За Mercedes-Benz W115 се знае, че е много издръжлив автомобил. През 2004 г. гръцки шофьор на такси, с 1976 Mercedes-Benz 240 D влезе в Mercedes-Benz Museum Collection, с покрити 4,6 млн. км, като автомобилът се превръща в Mercedes-Benz с най-дълъг регистриран пробег, известен до момента.