Renault води защитата на EV в Европа в Женева, докато китайските конкуренти се разширяват
Европейската автомобилна индустрия се бори да намали разходите и да пусне по-достъпни превозни средства, за да противодейства на по-евтините китайски модели.
reuters.com/business/autos-transportation
ЖЕНЕВА, (Reuters) – Renault, отваря нов раздел, а притежаваната от Китай MG пусна нови електрифицирани
автомобили в Европа на автомобилното изложение в Женева, докато китайските автомобилни производители се стремят да вземат повече пазарен дял от европейските си конкуренти.
Европейската автомобилна индустрия се бори да намали разходите и да пусне по-достъпни превозни средства (EV), за да противодейства на пристигането на по-евтини китайски модели.
Силното присъствие на китайски конкуренти на изложението, което се завръща тази седмица след четиригодишно прекъсване поради пандемията от COVID-19, показва, че „те се интересуват от нашия пазар, от нашите клиенти“, каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео пред Reuters.
Говорейки пред медиите по-късно, след представянето на дългоочаквания нов електрически R5 на Renault, той настоя, че европейската автомобилна индустрия е „готова за предизвикателството“.
Де Мео повтаря призивите си да повтори успеха на европейския производител на самолети Airbus, отваря нов раздел за автомобилната индустрия, като насърчава по-задълбочено сътрудничество между автомобилните производители.
Самото Renault е в ранни преговори с Volkswagen, отваря нов раздел, за да сподели своята електрическа платформа Twingo с германската компания, каза той.
Изпълнителният директор на френския автомобилен производител също каза, че настоява за по-гъвкава регулация на Европейския съюз за малките автомобили, за да ги направи по-конкурентоспособни.
В знак на отслабване на интереса от страна на производителите към повечето автомобилни изложения, имаше по-малко изложители, отколкото преди COVID, със щандове само в една зала, вместо в няколко на последното изложение през 2019 г.
R5 е централно място в усилията на Renault за създаване на достъпни електромобили. Съперникът Stellantis, ще пусне своя електрически Citroen e-C3 тази година, който започва от 23 300 евро ($25 275).
Също марката MG обяви европейското пускане на своя хибрид MG3, който вече се продава във Великобритания.
Според френската автомобилна консултантска компания Inovev с продажби от 230 000 автомобила миналата година MG е продала два от трите произведени в Китай автомобила в Европа.
Inovev изчислява, че, включително Русия и Турция, китайските автомобилни производители трябва да продадат повече от един милион превозни средства в цяла Европа през 2024 г.
Държавната китайска SAIC също каза, че нейната марка за електромобили IM Motor ще пусне своя луксозен електрически SUV L6 в Европа през следващата година. IM Motors също е подкрепена от Alibaba Group, отваря нови инвестиции.
Китайският BYD, който надмина Tesla в световен мащаб през четвъртото тримесечие, загуби от Scenic на Renault в наградата „автомобил на годината“ на изложението.
„Това е още един символ, че сме отново в играта“, каза Жил Льо Борн, ръководител на инженерния отдел на Renault, на медийно събитие.
Но фактът, че електрическият седан BYD Seal се състезаваше за наградата, показва колко далеч са стигнали китайските автомобилни производители в стремежа си да пробият на европейския пазар.
Подобно на много други китайски модели, Seal спечели петзвезден рейтинг от Euro NCAP (програма за оценка на нови автомобили), далеч от неуспешните краш тестове през 2006 и 2007 г., които помрачиха ранните им опити да пробият конкурентния пазар на Европа.
В отговор на притока на по-евтини китайски модели, производители на стари автомобили като Renault бързат да разработят електромобили за 25 000 евро или по-малко.
Неговият нов R5 копира дизайнерски елементи от двигателя с вътрешно горене R5 и емблематичния за марката Super 5, като вертикални задни светлини и ярки цветове. Двата модела са продали повече от девет милиона коли между 1972 и 1996 г.
Първата версия на R5 ще бъде пусната на пазара през втората половина на годината с батерия от 52 киловатчаса с пробег от 400 км и цена от около 30 000 евро.
Досега китайските производители на автомобили са се фокусирали върху по-големи, по-луксозни модели. Но се очаква да дойдат с по-малки коли за 25 000 евро или по-малко.
Renault заяви, че първата версия на R5 ще бъде последвана „възможно най-бързо“ от по-евтина, по-малко мощна версия на същия модел – 40 кВтч с 300 км пробег – за 25 000 евро.
($1 = 0,9228 евро)