Архив

Швейцарският електрически Microlino получава вариант L6e

Малкият електрически автомобил може да се управлява с книжка за мотопед

Швейцарската компания Micro Mobility Systems представя Microlino Lite, L6e версия на своя електрически кабинен скутер.

dropbox.com

Наличен в два цветови варианта, мини електрическият скутер вече е достъпен за поръчка. Стартът на продажбите е планиран за началото на лятото.

Microlino на Автомобилното изложение в Женева

Microlino на Автомобилното изложение в Женева

Швейцарският производител представи Microlino Lite като концепция преди година и половина. Micro Mobility Systems сега представя серийната версия на лекия автомобил на автомобилното изложение в Женева. Както всички превозни средства от клас L6e, малкият електрически автомобил може да се управлява с книжка за мотопед. В Германия това означава, че дори 15-годишни могат да седнат зад волана на Microlino Lite.

На този фон превозното средство L6e не трябва да тежи повече от 425 килограма (без батерия), може да има максимална изходна мощност от 6 кВт и не може да се движи по-бързо от 45 км в час.

Тъй като стандартният кабинен скутер Microlino от Micro Mobility Systems, който ще бъде пуснат в Германия през 2023 г., така или иначе тежи само 435 килограма като представител на класа L7e, стъпката към варианта L6e не беше толкова голяма. Сега тежи 420 килограма и се движи само с 45 км в час вместо до 90 км в час.

Според производителя изданието на новия „малък брат“ е ограничено. Входната цена е 149 швейцарски франка на месец (около 156 евро), казват те. Класическа покупна цена не е посочена. Както всички електрически скутери от швейцарската компания, Microlino Lite се произвежда в Торино, Италия.

micro-microlino-lite-2024-03-min-1400x933Правейки класическата шофьорска книжка остаряла, Microlino Lite е предназначен основно да се хареса на по-широко население, което „иска да се придвижва защитено от времето и с много bella figura“, както е посочено в придружаващото съобщение за пресата.

За разлика от стандартния Microlino с двигател от 12,5 кВт, версията Lite ще има по-слаб агрегат от 6 кВт в съответствие с разпоредбите за класа на автомобила. Батерията трябва да бъде проектирана по такъв начин, че обхватът да съответства на този на големия брат. Той обаче няма батерията от 10,5 кВтч на Microlino за до 177 километра. Вместо това швейцарците са избрали варианти с по-малки батерии, които вече бяха обявили при пускането на електрическия скутер в Германия през пролетта на 2023 г.

Тогава бяха обещани 6 и 14 кВтч (съответно за 91 и 230 километра), но сега във връзка с версията Lite се говори заmicro-microlino-lite-2024-10-min-1400x933 5,5 и 11 кВтч, които трябва да стигнат съответно за 100 и 180 километра. За AC зареждане с 2,2 кВт е посочено и време за зареждане от два или четири часа до 80% от нивото на заряд на батерията.

Иначе размерите са еднакви. Microlino Lite също е двуместен и е с размери 2519 x 1473 x 1501 милиметра с капацитет на багажника от 230 литра. Micro Mobility Systems обаче въведе някои дизайнерски функции за новата версия L6e. По-конкретно цветовете Venice Blue и Berlin Anthracite, както и детайли в оранжево.

„Microlino Lite е нашият принос към това да направим решенията за устойчива мобилност достъпни за още по-широка общност. Ние осъзнаваме нарастващата нужда от такава мобилност, особено сред тези, които искат да бъдат в безопасност и защитени от времето без шофьорска книжка“, обясни Мерлин Обутер от Micro Mobility Systems.