Архив

Китайската Xiaomi ще започне първите доставки на EV този месец

Събитието за стартиране е насрочено за 28 март

Xiaomi планира да стане един от петте най-големи автомобилни производители в света

Автомобилите му ще се произвеждат от звено на държавния автомобилен производител BAIC Group, във фабрика в Пекин с годишен капацитет от 200 000 автомобила.

reuters.com/business/autos-transportation, март 2024 г.  

ПЕКИН, март (Reuters) – Xiaomi ще започне доставки на първото си електрическо превозно средство (EV) всмарт Китай, както съобщи на 12 март, навлизайки в най-големия автомобилен пазар в света във време на агресивна ценова конкуренция.

Производителят на смартфони, петият по големина в Китай, каза в публикация в Weibo, че 59 от магазините му в 29 града в цялата страна ще приемат поръчки за новия му седан Speed Ultra 7 (SU7). Събитие за стартиране е насрочено за 28 март, когато се очаква стикерът на новия EV да бъде публикуван.

Продажбите на електромобили в Китай се покачиха с 18% през януари-февруари, недалеч от ръста от 21%, наблюдаван за цялата 2023 г. Тази година лидерът на пазара BYD, доведе до дълбоко намаляване на цените, за да се опита да ухажва потребителите в лицето на по-слабото вътрешно търсене.

При разкриването на SU7 през декември главният изпълнителен директор Лей Джун каза, че Xiaomi планира да стане един от петте най-големи автомобилни производители в света.

Лей каза, че SUV има технология за „супер електрически двигател“, способна да осигури по-бързо ускорение от Tesla.

Основателят и главен изпълнителен директор на Xiaomi Лей Джун говори на събитие за първото електрическо превозно средство (EV) SU7 на компанията, в Пекин, Китай, на  28 декември 2023 г.

Анализаторите казват, че споделената операционна система на автомобила с популярните телефони и други електронни устройства на Xiaomi ще се хареса на съществуващите клиенти на компанията.

„Автомобилите на Xiaomi преминават от нула към единица в много различен етап на растеж и са изправени пред много различни потребителски очаквания в сравнение с времето, когато смартфоните на Xiaomi преминаха от нула към единица преди 14 години“, каза Лей в публикация на Weibo във вторник.

„Колите на Xiaomi трябва да бъдат различни и най-важният аспект е интелигентната технология.“

Xiaomi се стреми да диверсифицира отвъд основния си бизнес към електромобили, тъй като търсенето на смартфони е в застой – план, който за първи път отбеляза през 2021 г.

Автомобилите му ще се произвеждат от звено на държавния автомобилен производител BAIC Group, във фабрика в Пекин с годишен капацитет от 200 000 автомобила.

Гигантът на смартфони обеща да инвестира 10 милиарда долара в автомобили за десетилетие и е един от малкото нови играчи на китайския пазар на електромобили, които са получили одобрението на властите.