Архив

Последна новина от Европейската асоциация на производителите на автомобили – ACEA

Сделката за Евро 7 преодолява голямо препятствие, укрепвайки позицията на Европа като световен лидер в стандартите за емисии

acea.auto/press-release

Брюксел, 13 март 2024 г. – Днешното гласуване на Европейския парламент за Евро 7 циментира мястото наEuro-7-deal-passes-major-hurdle-1320x743 Европа като глобален лидер в стандартите за емисии за автомобили, ванове, камиони и автобуси.

„Днешното гласуване за Евро 7 постави фокуса там, където има най-голямо значение – върху ориентирани към бъдещето предизвикателства като спирачните емисии на автомобили и микробуси и изискванията за батериите на електрическите превозни средства“, каза Сигрид де Врис, генерален директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили ( ACEA).

„Но не се заблуждавайте: Euro 7 все още затяга емисиите на отработени газове и процедурите за тестване. По-специално, производителите на камиони и автобуси ще бъдат изправени пред значително по-строги правила, тъй като те вече са изправени пред изкачване, за да постигнат бързо приближаващите се цели за декарбонизация до 2030 г. при липса на жизненоважни благоприятни условия.“

Водещите световни стандарти за емисии идват в критичен момент, когато европейската автомобилна индустрия се пренасочва от двигатели с вътрешно горене към електрически задвижвания.

Той също така е изправен пред по-силна конкуренция от Китай и САЩ, увеличени разходи за правене на бизнес в Европа и мозайка от регулаторни рамки, които неизбежно подкопават конкурентоспособността на Европа.

Важно е да се припомни значителният напредък към днешна дата, като емисиите от превозните средства са намалени с 90% между първия стандарт Евро и първата версия на Евро 6. Има много неща, с които производителите на превозни средства и политиците могат колективно да се гордеят досега.

Но за да осъзнаят наистина какво има за цел да постигне Евро 7, политиците трябва да направят повече, за да заменят по-старите, по-замърсяващи превозни средства по пътищата с по-нови модели, оборудвани с най-модерната технология за емисии.

Тук не става въпрос само за стимули за насърчаване на навлизането на пазара на по-нови превозни средства, но и за установяване на холистична регулаторна рамка, която поддържа мобилността достъпна за всички европейци.

Лицата, вземащи решения, все още ще трябва да вземат решения относно ключови елементи чрез вторичното законодателство, а няколко важни несъответствия в текста все още трябва да бъдат коригирани по подходящ начин.

ACEA ще продължи да работи за осигуряване на реалистично и пропорционално Евро 7, което балансира загрижеността за околната среда и конкурентоспособността.

За да осъзнаят наистина какво има за цел да постигне Euro 7, политиците трябва да направят повече, за да заменят по-старите, по-замърсяващи превозни средства по пътищата с по-нови модели, оборудвани с най-модерната технология за емисии

Относно ACEA

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) представлява 15-те големи базирани в Европа производители на автомобили, ванове, камиони и автобуси: BMW Group, DAF Trucks, Daimler Truck, Ferrari, Ford of Europe, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group , JLR, Mercedes-Benz, Nissan, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group и Volvo Group

Посетете www.acea.auto за повече информация относно ACEA или последвайте на www.twitter.com/ACEA_auto или www.linkedin.com/company/ACEA/

Контакт:

Кара Маклафлин, директор по комуникациите, cm@acea.auto, +32 485 88 66 47

Бен Кенард, редактор на съдържанието и прес мениджър, bk@acea.auto, +32 485 88 66 44