Архив

Tesla може да строи своя Semi в Германия

По време на посещението си в германския завод на Tesla в Грюнхайде, главният изпълнителен директор Илон Мъск каза, че може да „има смисъл“ производството на електрическия камион да се пренесе в Германия. Той също така потвърди, че производството в голям обем в САЩ ще започне да работи до края на годината.

handelsblatt.com (производство на полукамиони, на немски), twitter.com (планове за разширяване)

14.03.2024 г. – 14:11ч.

Американският производител е построил и доставил само няколко от своите електрически камиони. Смята се, чеtesla-semi-e-lkw-electric-truck-2024-04-min-1400x933 повечето от тях са в калифорнийския флот на PepsiCo.

Tesla започна производството в САЩ на първите бройки на Semi през октомври 2022 г.

По време на вчерашното си посещение в Германия Мъск спомена производството на електрическия камион в Grünheide. Това съобщи германският вестник Handelsblatt, позовавайки се на видеозапис от 20-минутната реч на Мъск.

Причината за пътуването на Мъск до Грюнхайде беше палежът на електрозахранването на завода на Tesla на 5 март, което доведе до принудително прекъсване на производството, продължило около седмица.

Мъск каза на работниците там, че смята, че производството на Semi в Грюнхайде „би имало смисъл“. Първите единици са построени в Невада от 2022 г., а Мъск обяви, че големи количества ще бъдат произведени до края на 2024 г.

Шефът на компанията потвърди също, че бъдещият компактен електрически автомобил Tesla също ще се произвежда в Германия. В момента само Model Y излиза от производствената линия в Grünheide. Според Мъск, с дневна продукция от 1300 автомобила.

Но да се върнем към електрическия камион Semi: Tesla определя обхвата си на 500 мили (около 800 километра), но все още не е публикувала официална информация за полезния товар, капацитета на батерията или мощността. В САЩ Semi е категоризиран като камион от клас 8 с брутно тегло на превозното средство до 80 000 фунта (около 36,3 тона).

Електрическите камиони имат право да надвишават тази граница с още 2000 lbs, което се равнява на 37,2 тона. Tesla заяви преди време, че е демонстрирал гореспоменатите 500 мили с 82 000-lb Semi, което предполага пълно натоварване.

Въпреки това теглото на Semi, което определя полезния товар, остава под голяма въпросителна.

Както американският портал Electrek обясни в по-ранен доклад, камионите от клас 8 могат да имат тара тегло от около 5,4 до 11,3 тона, а полезният товар варира съответно.

Цената на електрическия камион също остава неясна. Малко след като прототипът беше разкрит през 2017 г., Tesla заяви „очаквана базова цена“  от 150 000 долара за основния модел Semi. По това време се котираха 180 000 долара за вариант с по-дълъг обхват и 200 000 долара за версията „Сериите на основателите“. Оттогава Tesla не е коментирала очакванията си за цените.

Tesla все още иска да разшири германската си фабрика

По време на посещението си шефът на Tesla потвърди и плановете за разширяване на завода на Tesla в Бранденбург. Когато го попитаха за разширяването на завода, Мъск каза „Абсолютно“, добавяйки: „Мисля, че това е страхотно място“.

Tesla среща съпротива срещу плановете за разширяване на фабриката си. В средата на февруари гражданите на Грюнхайде отхвърлиха с мнозинство гласовете разширяването на фабричната площадка.

Производителят на автомобили иска да построи товарно депо, складове и фирмен дневен център на допълнителни 170 хектара заедно със съществуващата фабрика от 300 хектара. Плановете бяха оповестени публично през 2022 г. Референдумът се фокусира върху тези нови области, но Tesla също иска да разшири завода на съществуващата фабрична площадка. Последното обаче изрично не беше подложено на гласуване.

През февруари все още не беше ясно какво точно ще се случи след вота. Според публикации в медиите гласуването не е правно обвързващо. Все пак кметът на Грюнхайде, Арне Кристиани, каза, че отхвърленият план за развитие вече няма да бъде представян на общинските представители в сегашния си вид. Представителите на града ще се срещнат отново на 14 март и 16 май. Освен това комисията по финансите на държавния парламент ще трябва да одобри продажбата на земята от държавната горска организация на Бранденбург.

Както беше съобщено, Tesla иска да удвои производствения си капацитет в Grünheide от 500 000 единици до един милион EV на година и според Министерството на околната среда на Бранденбург също планира да „увеличи производствения капацитет за съхранение на батерии от сегашните 50 на 100 гигаватчаса на година в бъдеще.“

Последното включва и производството на батерийни клетки.