Архив

VW ID. Buzz получава задвижване на всички колела – със спортен GTX вариант

След GTX версиите на ID.3 и ID.7, VW пусна и последния си европейски ID. като GTX версия – ID. Buzz. Електрическият ван е оборудван с последно поколение задвижване на MEB и цял набор от спортни детайли.

Много хора мислят за практичност и удобство във връзка с ID. Buzz, тъй като това е моделът MEB с най-многоvolkswagen-id-buzz-gtx-2024-14-min-1400x933 място за съхранение. Освен това е емблематичен, защото напомня на легендарния Bulli с неговата често двуцветна боя. Само една дума рядко се използва за описание на ID. Buzz: спортен.

Това вероятно ще се промени сега, тъй като VW Commercial Vehicles представи ID. Buzz като GTX. Той използва електрическото задвижване с 250 kW системна мощност от ID.7 GTX. Новият и значително подобрен заден мотор APP550 с 210 кВт и 560 Нм въртящ момент е допълнен от асинхронен двигател на предната ос. Нарича се AKA150, доставя 80 кВт и предлага 134 Нм въртящ момент. VWCV вече намекна, че може да предложи ID. Buzz със задвижване на всички колела в допълнение към 150 кВт задвижване на задните колела. Фактът, че ще бъде GTX, а не ID. Buzz 4Motion не беше предвидим.

Buzz ще включва и леко подобрената батерия от 79 кВтч, въведена в ID.3 GTX, вместо познатата батерия от 77 кВтч. Тази батерия обаче се предлага само в ID. Buzz GTX с нормално междуосие. В бъдеще версията с удължено междуосие ще се предлага само с новата 86 кВтч батерия, която VW вече обяви за ID.7 – но все още не е на пазара.

С това ново задвижване на четирите колела, спортният Buzz може да ускори до 100 км в час за 6,5 секунди и, според VWCV, предлага „оптимално сцепление върху всяка повърхност“. Дали Buzz GTX, със своите стандартни 19-инчови джанти или опционалните 21-инчови джанти, дали някога ще се кара извън пътя, е съвсем различен въпрос.

volkswagen-id-buzz-gtx-2024-08-min-1400x933Полезната стойност на EV обаче се е увеличила в едно отношение, дори ако това е спортната версия. Със стандартното междуосие капацитетът на теглене се увеличава до 1800 килограма – което е с 800 килограма повече от преди. С дългото междуосие, ID. Buzz GTX все още може да тегли 1600 килограма. Според VW микробусът MEB ще бъде „електрическо теглещо превозно средство за велосипеди, лодки или ремаркета за коне“. Няма обаче информация за консумацията в режим на ремарке.

Информацията за мощността на зареждане е интересна. 79 кВтч батерия на ID. Buzz GTX може да се зарежда с до 185 кВт и отнема 26 минути за зареждане от 10 до 80 процента. ID.3 GTX може да зарежда с около 175 кВт. От друга страна, батерията с капацитет 86 кВтч на версията с дълга база може да се зарежда с пикова мощност до 200 кВт, както при ID.7, а стандартният процес на зареждане отнема „по-малко от половин час“. В немската версия на прессъобщението VWCV уточни, че това е 26 минути. Въпреки това, производителят все още не е уточнил обхвата за нито една версия на батерията.

GTX Buzz може да бъде разпознат отвън по преработената броня с черна вентилационна решетка и преработени дневни светлини. Има и гореспоменатите джанти и няколко GTX лога. Цветът „Черешово червено“ е изключителен за GTX. Като опция може да се поръча „в комбинация с моно сребрист металик като двуцветно покритие“. Освен това има шест познати едноцветни и четири двуцветни лакови покрития.

Спортният характер е очевиден и отвътре, с черната тапицерия и други тъмни цветове. Регулируемите комфортни седалки с функция за памет също имат GTX дизайн. В допълнение, Buzz вече има и 12,9-инчов сензорен екран (вместо 12 инча) и интеграция на ChatGPT в информационно-развлекателната система. Багажното отделение побира между 1121 и 2123 литра при стандартно междуосие. Разширеният ID. Buzz GTX има капацитет между 1340 и 2469 литра.

Пазарното лансиране на двете ID. Buzz GTX ще се проведе през втората половина на годината. Предварителните продажби ще започнат през лятото. Цените също ще бъдат налични тогава. На този етап не е ясно колко скъп Buzz GTX ще бъде.