Solaris произвежда повече автобуси H2 за Кьолн и по-широкия район на Париж
Германският оператор на обществен транспорт Regionalverkehr Köln (RVK) поръча 20 нови автобуса с горивни клетки от Solaris. Те ще бъдат доставени до края на април 2025 г. Solaris ще предостави още 22 автобуса Urbino 12 Hydrogen на Франция до 2025 г.
rvk.de, solarisbus.com
Първо до Кьолн, Германия. Regionalverkehr Köln поръча девет Urbino 12 Hydrogen и единадесет Urbino 18
Hydrogen. Това означава, че както дванадесетметровите соло автобуси, така и 18-метровите съчленени автобуси с горивни клетки ще бъдат в експлоатация в града. Поръчката се основава на решение за финансиране, издадено на RVK от германското правителство през пролетта на 2022 г. за общо 108 автобуса с горивни клетки до 2025 г., включително 29 съчленени автобуса. Общата субсидия за всички 108 автобуса на FC възлиза на 33,9 милиона евро.
Solaris участва в търга през 2022 г. и получи договора за общо 20 гарантирани и 20 допълнителни автобуса H2. Автобусите, които сега са поръчани, са изтегленият вариант.
В допълнение към соло моделите Solaris, които вече са в експлоатация, базираната в Кьолн компания е поръчала автобуси H2 от Wrightbus, а 35 автобуса FC от Van Hool вече са в експлоатация. Тази година ще бъдат добавени още 18 Hydrogen H2 съчленени автобуса Solaris Urbino 18, които бяха поръчани миналата година.
Междувременно Solaris ще достави 22 Urbino 12 Hydrogen на френската столица до 2025 г. Те ще бъдат част от пилотен проект за водород на Île-de-France Mobilités, който управлява обществения транспорт в по-широкия район на Париж. Той стартира търг за 22 автобуса с горивни клетки с подкрепата на централната организация за обществени поръчки CATP (Centrale d’Achat du Transport Public) – и планира да тества потенциала на водородната технология за своята система за обществен транспорт. Според придружаващото съобщение за пресата, изпитанието е част от инициативите и инвестициите, извършвани от 2018 г. за обновяване на целия автобусен парк в Ил дьо Франс.
Île-de-France Mobilités обяви миналия месец, че ще поръча 3500 „чисти“ автобуса за градски и междуградски транспорт в по-голямата част на Париж – чрез CATP. Според плановете около 1000 от тези нови превозни средства трябва да бъдат пуснати в експлоатация всяка година между 2025 и 2028 г. Под „чисти автобуси“ инициаторите имат предвид превозни средства с електрическо, хибридно или биогаз задвижване. Миналия месец властите не разкриха колко нови автобуса ще бъдат електрически (BEV или FCEV).
Според Solaris вече е доставил своите автобуси H2 на клиенти в Австрия, Франция, Германия, Италия, Холандия, Полша, Словакия, Испания, Швейцария и Швеция. В последния си годишен доклад Solaris заяви, че е пуснала на пазара 180 водородни автобуса до края на 2023 г. и има пазарен дял от 44,5% от водородните автобуси, регистрирани в Европа миналата година.
До края на 2023 г. производителят твърди, че е получил поръчки за 535 водородни автобуса с дати на доставка между 2024 и 2026 г.