Енергийният преход на DS Automobiles ще се ускори със значителни темпове
- DS 3 и DS 4 вече се предлагат с ново електрифицирано задвижване.
- Системата HYBRID осигурява комфорт и гъвкавост за потребителите със своята самозареждаща се акумулаторна батерия – на практика над 50% от пътуванията в градски условия могат да се извършват без емисии на CO2.
- Версиите HYBRID на DS 3 и DS 4 предлагат по-ниски нива на емисиите на CO2 и намаление на разхода на гориво с почти 20% (според WLTP) в сравнение с версиите, използващи двигателя PureTech 130 Automatic. • Поръчките на DS 3 HYBRID (на цени от 35 200 евро) и DS 4 HYBRID (на цени от 39 950 евро) вече започнаха.
2024 е годината, в която енергийният преход на DS Automobiles ще се ускори със значителни темпове. Преди да обяви пазарната премиера на иновативните модели със 100% електрическо задвижване, марката представя своите нови електрифицирани варианти в гамата на DS 3 и DS 4.
С версиите HYBRID клиентите на DS Automobiles могат да се възползват от предимствата на хибридната технология със „самозареждане”. Тя демонстрира значително по-добри показатели по отношение на комфорта и енергийната ефективност в сравнение с моделите с бензинов двигател, снижавайки осезаемо експлоатационните разходи.
Тази система премахва и необходимостта от външно зареждане на акумулаторната батерия. Контролът и възстановяването на нейния заряд са поверени на напълно автоматизирано управление, а режимите за зареждане и разреждане се балансират интелигентно в зависимост от изискванията и условията на пътуването без необходимост от използване на зарядни станции или включване към електрическата мрежа.
Комфортът на гъвкавата технология
Плавно, динамично и безшумно потегляне на изцяло електрическа тяга, движение с нулеви емисии на CO2, и включване на бензиновия двигател само в случаите, в които е необходима повече мощност – системата HYBRID съчетава два различни задвижващи агрегата за постигане на забележителен комфорт и невероятна енергийна ефективност.
Възможността за движение на изцяло електрическа тяга гарантира изключително тиха работа и несравним комфорт с извънредно плавно и динамично движение пътуване. При използване за пътуване по кратки, няколкокилометрови маршрути в градски условия, системата HYBRID дава възможност за използване на изцяло електрическа тяга през повече от 50% от времето за пътуване и до 40 % по-нисък разход на гориво.
На пътя комбинацията от бензинов и електрически двигател осигурява ефективност и гъвкавост на задвижването. Електрическият двигател подкрепя бензиновия агрегат с допълнителен въртящ момент при ниски обороти, а в случай на рязко ускорение и с увеличаване на мощността, което създава предпоставки за повече удоволствие и динамика при едновременно намаляване на разход на гориво.
Системата HYBRID е проектирана да работи напълно самостоятелно. Акумулаторната батерия за захранване на електрическия двигател се зарежда автоматично по време на движение с енергия от бензиновия двигател и не налага никакво използване на кабели, притеснения, търсене и чакане на зарядни станции, както и включване към електрическата мрежа. Управлението на енергийните потоци в задвижването се контролират автоматично във фазите на намаляване на скоростта и спиране, функцията за рекуперация на излишната енергия намалява значително и натоварването на хидравличната спирачна система с положителен ефект върху износването и количеството отделени фини прахови частици.
Тихата работа в градски условия е от полза и за околната среда и местните жители. За безопасността на пешеходците в електрически режим на движение със скорост до 30 км/ч се издава изкуствено генериран лек шум (AVAS).
В сравнение с DS 3 PureTech 130 Automatic, тези предимства на хибридното задвижване водят до повишаване на ефективността с близо 20% и в комбинирания цикъл на WLTP намаляват разхода на гориво с 1,2 литра на 100 километра. Количествата на емисиите на CO2 също бележат спад в размер на 27 грама на километър (или 19%) до ниво от 112 грама на километър. В градски условия намалението на разхода на гориво достига 38%.
При DS 4 икономията в разхода на гориво може да достигне 16% в комбинирания цикъл WLTP (спад в размер на 1,1 л/100 км), а намалението на емисиите на CO2 – до 15% или с 21 грама до минимум 116 грама на километър. По този начин DS 4 HYBRID (без допълнително оборудване) също е извън обхвата на френските нормативни ограничения и демонстрира до 39% намаление на разхода при движение в градски условия.
Компонентите на системата HYBRID са разположени в двигателния отсек и в подовата секция на каросерията и нямат никакво негативно влияние върху практичността и вместимостта на багажното пространство, които са абсолютно идентични с тези при бензиновата версия.
„Самозареждащ се” хибрид за максимален комфорт
„Самозареждащата се” система за задвижване HYBRID е изградена на основата на бензиновия двигател с мощност 136 к.с. и максимален въртящ момент 230 Нм, съчетан с новоразработена шестстепенна автоматична трансмисия с два съединителя и интегриран в нея електромотор с мощност 15,6 кВт (21 к.с.) и въртящ момент 55 Нм. Захранването на електрическите компоненти от задвижването е поверено на литиево-йонна NMC (никел-манган кобалт) акумулаторна батерия с капацитет 0,9 кВтч.
Бензиновият двигател бележи значителна технологична еволюция в сравнение с предишните агрегати и е специално разработен за употреба в системата HYBRID. Трицилиндровият аграгат с работен обем 1199 см3 развива максимална мощност от 136 к.с. и разполага с максимален въртящ момент от 230 Нм при 1750 об/мин. Тази нова версия използва горивен процес с цикъла на Милър, който осигурява по-висока термодинамична ефективност и съответното значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Двигателят е оборудван и с нов газоразпределителен механизъм с ангренажна верига, както и с нов турбокомпресор с променлива геометрия с цел постигане на максимално стабилни и бързи реакции в ниските оборотни режими.
Синхронният електродвигател с постоянни магнити е интегриран изцяло в новата шестстепенна автоматична трансмисия e-DCS6 с два съединителя. Със своята мощност от 15,6 кВт (21 к.с.) и максимален въртящ момент от 55 Нм, той е в състояние да осигури движение на изцяло електрическа тяга в режими на ниски скорости и умерени натоварвания. Във фази на намаляване на скоростта на движение и спиране, електрическият двигател преминава в режим на работа като електрогенератор, оползотворявайки излишъка от кинетична енергия за зареждане на разположената под пода на каросерията акумулаторна батерия на системата с капацитет 0,9 кВтч. Разбира се, хибридната системата винаги има на разположение и достатъчно енергия за мигновено стартиране на бензиновия двигател.
Трансмисията e-DCS6 също има значителен принос за комфорта и енергийната ефективност на версията HYBRID. Ограничавайки до минимум прекъсванията на тягата при смяна на предавките, тя създава усещане за изключително плавно движение, а интегрирането на тяговия електродвигател, инвертора и управляващата електроника в един общ компактен блок с нея спестява пространство и тегло.
СЛЕДВА