Архив

BMW достави своя едномилионен електрически автомобил

BMW Group достигна крайъгълен камък с доставката на едномилионното изцяло електрическо превозно средство от пускането на пазара на BMW i3. През първите три месеца на 2024 г. Групата достави 82 700 изцяло електрически превозни средства от марките BMW, Mini и Rolls-Royce по целия свят.

bmwgroup.com

Сред тези 82 700 BEV беше и юбилейният модел – BMW не уточнява в съобщението за пресата коя серия е илибмв точно колко електрически коли базираната в Мюнхен компания вече е доставила. BMW достави първия i3 през ноември 2013 г. и до края на октомври 2017 г. беше произведено 100 000-то електрическо BMW.

Обратно към настоящето: С 82 700 електрически автомобила през първото тримесечие на 2024 г. BMW постигна ръст на BEV от над 27,9 процента в сравнение със същия период на миналата година. През първото тримесечие на 2023 г. е имало значително по-малко превозни средства с 64 647 електрически BMW. BMW също потвърждава новата инерция в последното прессъобщение: говори се за „значителен ръст на BEV“ и „увеличението на продажбите на изцяло електрически превозни средства се простира във всички основни региони на света“. Но BMW няма да може да достигне цифрите от третото или четвъртото тримесечие на 2023 г. в началото на 2024 г.

При всички видове задвижване и марки, BMW Group е доставила 594 671 автомобила през първото тримесечие, което е само малко увеличение от 1,1 процента. Следователно делът на електрическите превозни средства е 13,9% в сравнение с 11% през същия период на миналата година.

Марката BMW регистрира 531 039 доставки през първото тримесечие (+2,5%), 78 691 от които са акумулаторни електрически превозни средства (+40,6%). Със своята широка гама BEV, марката BMW успя да се развие по-силно от Mini и Rolls-Royce в рамките на групата. Следователно основната марка на компанията има електрически дял от 14,8 процента.

Според базираната в Мюнхен компания търсенето е де факто високо в изцяло електрическите серии модели: „Сред изцяло електрическите автомобили на марката BMW i4, BMW iX3, BMW iX1, BMW iX и BMW i7 бяха особено търсени. BMW Group също получава положителни отзиви от клиентите за новото BMW iX2, което беше пуснато на пазара през март. Нововъведеното BMW Серия 5, с четири варианта на задвижване, включително напълно електрическото BMW i5, се оказа особено популярно“, се казва в прессъобщението. BMW като цяло не уточнява разпределението в отделните серии модели.

От известно време BMW пести изявления за plug-in хибридите в данните за продажбите си. Продажбите на PHEV обаче са показани в таблица и възлизат на 39 916 автомобила през Q1 на 2024 г. – преди година имаше 45 839 PHEV, така че продажбите тук намаляват. Общо BMW Group имаше 122 616 електрифицирани превозни средства в началото на 2024 г. – BMW изключва меките хибриди от „електрифицираните“ превозни средства и включва само BEV и PHEV.

Групата не предоставя отделни електрически фигури за Mini и Rolls-Royce. Поне Mini в момента е в състояние на катаклизъм, тъй като новото поколение на Countryman (напълно електрически за първи път) в момента се лансира, а новото поколение Cooper, включително електрическа версия, също ще бъде представено през следващите месеца. Mini Aceman също ще отпразнува своята световна премиера през април.

„BMW Group продължава своя път на растеж на BEV. С доставката на неговото едномилионно напълно електрическо превозно средство от пускането на пазара на BMW i3, ние достигнахме важен крайъгълен камък, който потвърждава привлекателността на нашето продуктово портфолио,” каза Йохен Голер, член на борда на директорите на BMW AG отговарящ за продажбите. „Чрез предоставяне на избор от технологии за задвижване и благодарение на нашето високо ниво на гъвкавост, BMW Group е в добра позиция да отговори на променящите се изисквания на клиентите. Тази стратегия сега се оказва особено ефективна в динамична пазарна среда.“