Архив

Avatr 15 е най-новият отговор на Китай на Tesla Model Y

Китайският стартъп за електромобили Avatr, подкрепен от известния местен автомобилен производител Changan и доставчика на батерии CATL, обяви своя трети и потенциално най-важен модел. Avatr 15 е среден SUV, който се планира да се конкурира с Tesla Model Y.

carnewschina.com, autonews.com, autohome.com.cn (на китайски)

Сн.:Avatar Startup Китай

Avatr пусна тийзъри на екстериора на 15, показвайки го под камуфлаж. Най-новият модел на компанията сеavatr-15-teaser-e1715079167968-1400x934 отличава със спортен дизайн с извит преден капак и линия на покрива и елегантен стил. Изравнените дръжки на вратите, цифровите огледала и супер тънките задни светлини му придават високотехнологичен външен вид, докато мускулестите издатини и големите C-образни DRL подчертават неговата здравина.

Avatr 15 е насочен към клиенти с активен начин на живот. Първите тийзъри го показват с кошница на покрива, товарна мрежа и теглич. Тегличът също издава факта, че бъдещият SUV ще може да тегли, да не казваме, че не се очакваше.

Физическите контроли, като превключватели и бутони, биха могли да се преброят с една ръка, като повечето от контролите за комфорт и инфотейнмънт са интегрирани в подобна на таблет информационно-развлекателна система с голям сензорен екран, прикрепена към центъра на елегантно табло. Изглежда, че ултраширок виртуален инструментален панел също е част от електрониката в кабината. Воланът ще бъде компактен модул с три спици с масивна централна подложка и плоско дъно, така че трябва да създава на водача спортно усещане.

Според доклад от Autohome, Avatr 15 ще е на платформата CHN с 800-волтова архитектура. Той ще се предлага във варианти със задвижване на две колела и задвижване на четирите колела, с батерии LFP и NCM, доставяни от CATL. При пълно зареждане той трябва да осигури CLTC пробег от над 650 километра. Ще има и вариант за удължаване на пробега, който ще използва 1,5-литров двигател, вероятно бензинов, и ще позволява изминаването на повече от 1000 км наведнъж.

Avatr планира да навлезе в Европа до 2025 г. и също така обмисля производство на превозни средства в региона, каза бившият главен изпълнителен директор Тан Бенхонг пред Automotive News Europe през 2023 г. Първият износ обаче е определен за 2024 г., първоначално за Тайланд. Износът първоначално ще бъде приоритет в Централна Азия, Северна Африка, Южна Америка, Близкия изток и Югоизточна Азия. Както бе споменато по-горе, следващата стъпка ще бъде навлизането на пазарите в ЕС и накрая в Северна Америка. Компанията все още оценяваше моделите за Европа, но е безопасно да се предположи, че Avatr 15 определено ще бъде в списъка. В Китай SUV ще бъде пуснат в продажба през втората половина на 2024 г.