Архив

BMW пуска новото X3 отново като PHEV

BMW представи новото издание на X3, което отново се предлага като plug-in хибрид. X3 30e xDrive има системна мощност от 220 кВт и чисто електрическият пробег се е увеличил значително. Чисто електрическият вариант обаче е отменен и ще дойде като независим модел, базиран на New Class.

bmwgroup.com

В plug-in хибрида, който се нарича X3 30e xDrive в съответствие с ревизираното наименование на BMW, 2,0-bmw-x3-30e-xdrive-phev-2024-11-1400x933литров бензинов двигател с четири цилиндъра е комбиниран с електрически мотор, интегриран в осемстепенната автоматична скоростна кутия. Бензиновият двигател с турбокомпресор е с мощност 140 кВт. Електрическият двигател е синхронен двигател с отделно възбуждане с пикова мощност от 135 кВт. Изходната мощност на системата е посочена от базираната в Мюнхен компания като 220 кВт, с комбиниран въртящ момент от 450 Нм. Данните за производителността обаче зависят от избрания режим на шофиране: в „хибриден режим“ пиковата мощност е 190 кВт, а въртящият момент от 450 Нм пада от 4000 об./мин. В „Спортен режим“ са налични пълните 220 кВт – и 450 Нм се поддържат до 4400 об./мин.

Литиево-йонна батерия, монтирана под задната седалка, служи като устройство за съхранение на енергия. Полезното нетно енергийно съдържание е 19,7 кВтч. Със зарядното устройство от 11 кВт батерията може да бъде напълно заредена за 2:15 часа – PHEV е подходящ и за интелигентно зареждане с опцията Connected Home Charging. С пълна батерия електрическата енергия е достатъчна за 80 до 91 километра без локални емисии – поне при теста WLTP.

X3 може да достигне скорост до 140 км в час в чисто електрически режим и 215 км в час, когато двете задвижващи системи се комбинират. От място Plug-in хибридът може да ускори до 100 км в час за 6,2 секунди. В допълнение към комбинирания разход на гориво по WLTP (0,9 до 1,1 литра на 100 километра), който не е много значим за plug-in хибридите, BMW посочва и разхода на гориво с разредена батерия: тогава само стандартният разход се повишава до 7,2 до 7,9 литра на 100 километра – и класът на CO2 се влошава от B на F-G.

Новото поколение на X3 е дълго 4,76 метра, широко 1,92 метра (без страничните огледала), високо 1,66 метра и междуосие от 2,87 метра. Според стандарта DIN plug-in хибридът тежи 2065 килограма и предлага максимален полезен товар от 645 килограма. При 460 до 1600 литра багажникът е малко по-малък от този на двигателя с вътрешно горене (570 до 1700 литра), въпреки че разликата в обема засяга само отделението под пода на багажника. Действителният багажник е със същия размер. Максималният капацитет на теглене на Plug-in хибрида е 2000 килограма, натоварването на теглича и натоварването на покрива са определени на 100 килограма.

Премиерата на новия X3 с plug-in хибрид и електрифицирани двигатели с вътрешно горене (които се предлагат само със задвижване на четирите колела и автоматична трансмисия) също предвещава пълзящия край на текущото поколение на iX3. Това е така, защото наследникът вече няма да бъде чисто електрически: тази задача ще бъде поета от електрическия SUV, базиран на EV платформата „New Class“, който ще се произвежда в Дебрецен от следващата година. Новият X3 ще се произвежда в американския завод в Спартанбърг и в Рослин, Южна Африка – въпреки че plug-in хибридната версия за целия световен пазар ще идва само от Южна Африка.

Пазарното лансиране на новото BMW X3 ще започне през четвъртото тримесечие на 2024 г. в САЩ и Европа. Той ще бъде пуснат в продажба на много други пазари от януари 2025 г. BMW все още не е обявило цените.