Архив

VW инвестира 120 милиарда евро в електрификация и дигитализация

Volkswagen Group потвърди слуховете за инвестиция от 180 милиарда евро до 2028 г. Две трети от тази сума ще бъдат инвестирани в нови електрически модели и цифрови услуги. Останалата трета – около 60 милиарда евро – ще бъде използвана за по-нататъшно разработване на двигатели с вътрешно горене.

autonews.com, bnnbloomberg.ca

Volkswagen Group ще продължи да прави значителни инвестиции в своите автомобили с вътрешно горене. Еднаvolkswagen-id-code-2024-10-min-1400x933 трета от приблизително 180 милиарда евро, планирани до 2028 г. включително, „все още ще бъдат разпределени за поддържане на конкурентоспособността на нашите автомобили с вътрешно горене“, каза финансовият директор Арно Антлиц пред Automotive News. „Бъдещето е електрическо, но миналото не е свършило. Това е една трета и ще остане една трета“, каза Антлиц. „Останалите две трети ще се влеят в електрификация и цифровизация.“

Фактът, че нивото на инвестициите вероятно ще остане постоянно на 180 милиарда евро до 2028 г., вече беше съобщено в началото на февруари, като се позоваха на вътрешни хора – предвид приетата програма за икономии, имаше и спекулации за намалени инвестиции. По това време обаче се говореше само за „голяма част“ от бюджета, насочен към разработване, конструиране и маркетинг на нови модели с електрическо задвижване.

Важен проект през този период ще бъде разработването на новия ЕСП. Безброй електрически автомобили от различните марки на Групата ще бъдат базирани на „Scalable Systems Platform“. SSP ще бъде проектирана да замени потенциално текущия MEB за компактния и средния клас, както и PPE за премиум превозни средства. Дебютът на платформата е обявен за 2028 г. – първият модел може да бъде VW Trinity като флагман, но деветото поколение на VW Golf също многократно се свързва с SSP.

В статията не се споменава влиянието на провалените преговори с Renault за сътрудничество при малки електрически автомобили върху инвестиционния бюджет на VW. VW и френският конкурент са проучили възможността за съвместно разработване и изграждане на планираните електрически автомобили на стойност 20 000 евро – на Renault беше Twingo E-Tech Electric, а на VW беше потенциалният модел ID.1. След отмяната на сътрудничеството VW потвърди, че ще разработи автомобила сам, което е потенциално по-скъпо от съвместен проект. За това обаче няма цифри.

В същото време VW признава, че Групата ще трябва да компенсира спада в продажбите на BEV с повече plug-in хибриди – но не се дават цифри и за това изявление. VW постига по-малък напредък от планираното с електрическата си офанзива, която започна под ръководството на главния изпълнителен директор на групата Херберт Дис. През първото тримесечие продажбите на електрическа енергия на Групата паднаха с три процента, като Европа по-специално отслабна. На важния пазар за продажби в Китай, VW промени стратегията си и инвестира в нов център за развитие и нови партньорства като с Xpeng – но ще мине известно време, преди резултатите от това сътрудничество да бъдат видими на пътя и в статистиката за продажбите.

Дъщерното дружество за батерии PowerCo също напредва по-бавно от първоначално планираното. PowerCo все още иска да започне производство през 2025 г., но според Antlitz увеличаването на фабриките за батерии до пълен капацитет може да отнеме повече време. Първоначалният план беше PowerCo да достави батерийни клетки за около три милиона електрически коли до 2030 г. Дотогава се очаква електрическите превозни средства да представляват 70% от продажбите на групата.