BMW води германските премиум марки автомобили по продажби през първото полугодие
BMW отбеляза ръст от 2,3% в общите продажби през първата половина на годината до почти 1,1 милиона автомобила, като продажбите на електрически батерии скочиха с 34% до общо близо 180 000 автомобила.
reuters.com/business/autos-transportation
БЕРЛИН, 10 юли – Reuters – BMW отчете най-силните продажби сред трите водещи производители на премиум автомобили в Германия и беше единствената марка, която значително увеличи доставките на електрически батерии, докато Mercedes-Benz и Porsche изпитваха трудности с ниско търсене.
BMW отбеляза ръст от 2,3% в общите продажби през първата половина на годината до почти 1,1 милиона автомобила, като продажбите на електрически батерии скочиха с 34% до общо близо 180 000 автомобила.
Mercedes-Benz продаде приблизително наполовина по-малко електрически коли с батерии – 93 400, което е спад от 17% спрямо предходната година. Общите продажби на основната марка Mercedes-Benz са спаднали с 6% до 960 000.
„Нарастването на електрическите превозни средства се забави на ключови пазари, докато компанията се фокусира върху здравословен растеж в пазарна среда, характеризираща се с големи отстъпки“, се казва в изявление на Mercedes.
Производителите на автомобили намаляват цените на електрическите превозни средства, особено в Китай, в опит да увеличат продажбите на фона на намаленото търсене и нарастващата конкуренция, тъй като производителите на автомобили разширяват своите електрически линии.
Както Porsche, така и Mercedes-Benz, както и първокласната марка Audi на Volkswagen, заявиха, че предстоящите пускания на пазара на модели ще помогнат да се компенсират загубените позиции и да се увеличат продажбите. Продажбите на Audi са намалели през първите шест месеца на годината с 8% до 833 000 автомобила, като продажбите на електрически батерии са нараснали само с 1,3%.
Porsche, която продава по-малък обем автомобили с по-високи цени, отбеляза спад на продажбите със 7% до едва 155 900 автомобила с особено рязък спад от една трета в Китай.
Анализаторите казаха след предварителен тесен разговор с ръководителите на Porsche AG във вторник, че приходите трябва да се подобрят през второто тримесечие от по-голямата наличност на модели от най-висок клас, което води до марж в съответствие с прогнозите от 15% до 17%.
„Продължаваме да харесваме акциите“, каза анализаторът Тим Рокоса от Deutsche Bank в бележка.