Архив

Stellantis разширява предлагането на хибридни двигатели, за да задоволи търсенето на европейския пазар

Stellantis предлага 30 хибридни модела в Европа тази година и планира  да добави още шест до 2026 г.;

  • Иновативните електрифицирани двусъединителни трансмисии (eDCT) осигуряват висока производителност на достъпна цена;
  • Възстановяването на енергия при намаляване на скоростта съкращава с до 20% емисиите на въглероден диоксид в сравнение с двигателите с вътрешно горене;
  • През 2024 г. продажбите на хибриди нарастват с 41% в ЕС30 спрямо миналата година, като се очаква засилен интерес на клиентите и към новите модели.

Stellantis реагира бързо на увеличението на клиентските запитвания за хибридни  модели в Европа, особено за най-новата хибридна технология с електрифицирана  двусъединителна трансмисия (eDCT). Тази година автомобилният производител ще  предложи 30 хибридни модела, като през 2026-а планира представянето на още шест.  Те ще осигуряват изключително изживяване при шофиране и ще гарантират  намалени CO2 емисии при по-ниска продажна цена спрямо напълно електрическите  и plug-in хибридните превозни средства.

Jeep Avenger Hybrid

Jeep Avenger Hybrid

Автомобилният концерн е лидер в ЕС30 в продажбите на нискоемисионни  автомобили (с електрически батерии, горивни клетки, plug-in хибриди и хибриди) от  „А“ и „Б“ сегмента и от лекотоварната гама. През 2024 г. бележи 41% ръст в доставките  на хибридни модели за региона за месеците януари-май в сравнение със същия  период през 2023 г. и се очаква клиентският интерес да нарасне с предстоящите нови  модели.

„В епоха, в която устойчивостта среща иновацията, Stellantis продължава да развива хибридната си технология в продуктите, които предлага на европейския пазар“ – каза  Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis, Разширена Европа. – „Тя не  само подобрява ефективността и производителността на двигателите с вътрешно  горене, но и ни приближава до бъдеще с по-ниски емисии и с по-достъпни автомобили  с удължен пробег при едно зареждане.“

Хибридните модели, които Stellantis предлага в Европа, както и тези, които предстои да бъдат представени през годината, са:

  • Alfa Romeo Junior и Tonale;
  • Новият Citroën C3, новият C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross, C5X;
  • DS 3 and DS 4;
  • Fiat Panda и 600;
  • Jeep® Avenger, Renegade и Compass;
  • Новият Lancia Ypsilon;
  • Maserati Grecale;
  • Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra SportsTourer, Mokka, Frontera, новият Grandland;
  • Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, новият 3008, новият 5008. Хибридни модели на Stellantis
Stellantis eDCT Hybrid-Technology

Stellantis eDCT Hybrid-Technology

Stellantis предлага разнообразие от технологии – хибридни, plug-in хибридни и  напълно електрически, прилагайки ги към превозни средства от различни сегменти.  Кинетичната енергия, която би се загубила по време на спиране и забавяне, се  съхранява при хибридите в компактна, лека батерия и се използва отново по време  на ускорение, допринасяйки за по-ефективно шофиране.

„Конкурентната ни хибридна технология сега е изведена на по-високо ниво с eDCT и  ще бъде предложена в широко разнообразие от модели“ – коментира Себастиен  Жаке, заместник главен инженер на Stellantis. – „Хибридите са лесни за управление и  не изискват промяна в навиците на шофиране в сравнение с конвенционалните  автомобили. Чрез eDCT двигателят с вътрешно горене може да остане изключен,  особено при шофиране с ниска скорост, което ще намали вредните емисии и разхода  на гориво. Тази иновация ще е достъпна за всеки.“

Усъвършенствана eDCT хибридна технология

Повечето хибридни превозни средства на Stellantis в Европа са вече оборудвани с  eDCT технологията, чийто вграден 21-киловатов електрически мотор гарантира безпроблемно и лесно шофиране, както и движение само на електричество в града.  В този случай 48-волтова, 0.9-кВтч батерия осигурява до 1 км пробег, който може да  включва и леко изкачване. При спускане и движение по инерция моторът  функционира като генератор, който улавя кинетичната енергия и зарежда батерията,  а ремъчният стартер-генератор (Belt Starter Generator) позволява бързия и  безпроблемен преход между електрическия и хибридния режим.

Системата с eDCT е проектирана за оптимална горивна ефективност, постигайки до  20% по-малко CO2 емисии в сравнение с двигател с вътрешно горене с автоматична  трансмисия. Благодарение на своята модулност eDCT може също да поддържа plug in електрически превозни средства поради 93% сходство на компонентите, като  различни са само електрическия задвижващ модул и преобразувателя на ток.

Stellantis произвежда хибридни превозни средства в над 70% от своите заводи в  Европа. За последните 10 години автомобилният гигант е инвестирал над 50 млрд. евро по стратегическия си план Dare Forward 2030, целящ 100% електрификация на  пътническите превозни средства на компанията за Европа и 50% на пътническите й и  лекотоварни автомобили за САЩ до 2030 г. За да изпълни тези цели, Stellantis  осигурява сумарно около 400 ГВч батериен капацитет, като тук се включва и този от  заводи за производство на батерии в Северна Америка и Европа. Компанията е на  път да постигне нулев нетен въглероден отпечатък до 2038 г., с едноцифрено процентно компенсиране на останалите емисии.