Архив

BMW доставя над 100 000 EV през Q2/2024

BMW Group е продала 190 622 акумулаторни електрически автомобила през първата половина на годината. Повечето от тях са доставени през второто тримесечие. Ръстът на годишна база се движи основно от основната марка.

bmwgroup.com

От 190 622 BEV, продадени от BMW Group (+24,6%), 179 557 автомобила се дължат на марката BMW – и малко надbmw-m-series-seo-overview-ms-04 11 000 EV на Mini и Rolls-Royce. Това означава, че през първата половина на годината марката BMW е нараснала с 34,1%, изпреварвайки групата като цяло.

Продажбите на BEV на BMW Group също нараснаха от първото до второто тримесечие. Компанията достави 82 689 електрически автомобила в началото на годината и 107 933 изцяло електрически превозни средства между април и юни. След рекордното тримесечие в края на 2023 г., това все още е вторият най-добър тримесечен резултат за електрически доставки за BMW Group.

Друг положителен аспект от резултатите за полугодието: делът на EV от общите продажби на BMW Group нараства стабилно. През второто тримесечие 17,4% от всички доставени превозни средства (618 826, -1,3%) са били изцяло електрически, което е значително увеличение в сравнение с второто тримесечие на 2023 г. (14,1%), но и в сравнение с първото тримесечие на 2024 г. (13,9%). Тенденцията в посока BEVs също нараства. 107 933 BEV превъзхождат 38 550 плъгин хибрида през второто тримесечие – т.е. съотношение 74:26 за BEV към PHEV.

В прессъобщението BMW не споменава електрически модел, който е постигнал изключително добър резултат през второто тримесечие или първата половина на годината. Преди това базираната в Мюнхен компания обичаше да подчертава успеха на отделните модели. Сега просто се казва: „За марката BMW моделите от горния премиум сегмент стават все по-популярни сред клиентите, в допълнение към напълно електрическите модели.“ В допълнение, наличността на новата серия 5 нарасна с 5 серия Touring и изцяло електрическия i5 Touring, поради което компанията е „уверена“ да навлезе във втората половина на годината – също и с пускането на новия Mini модели.

„През първите шест месеца на годината видяхме двуцифрен ръст на нашите изцяло електрически превозни средства и модели от горния премиум сегмент“, каза Йохен Голер, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за Клиенти, Марки, Продажби. „Въпреки предизвикателната пазарна среда, ние увеличихме продажбите на марката BMW през първата половина на годината, благодарение на нашето атрактивно продуктово портфолио. Силният ангажимент на нашите служители на BMW Group и нашата стабилна глобална търговска мрежа допринесоха значително в това отношение.“

Q2/2024 г.       (в%)      Q1+2/2024 г.             (в%)

BMW Group                       618 826 –            1,3       1 213 359                    -0,1

Ел. модели                         146 483             +8,5        269 065                     +9,6

Ел. превозни ср. с бат.      107 933            +22,2      190 622                   +24,6

Plug-in хибриди                 38 550               -17,5        78 443                    -15,3