Архив

Mercedes може да позиционира кросоувър CLA срещу Model Y

С четиривратото CLA Coupé, Mercedes-Benz е настроено да направи технологичен скок през 2025 г. Моделът ще бъде базиран на нова платформа и ще донесе 800-волтова технология в гамата на автомобилния производител. Според медиен доклад скоро след това на тази платформа ще се появи и среден SUV.

autonews.com 

Както пише Automotive News, позовавайки се на експерти от AutoForecast Solutions, производството на модела с453971071_8852847744730484_4684063116579581116_n вътрешно име X174 трябва да започне през октомври 2025 г. в завода в Ращат, където се произвежда и CLA. След това моделът ще бъде доставен от първата половина на 2026 г., включително в САЩ.

На IAA Mobility през септември 2023 г. Mercedes даде предварителен преглед на предстоящия CLA и основната платформа на Mercedes Modular Architecture (MMA) с проучването Concept CLA Class. MMA е новоразработена платформа за по-малки модели на Mercedes. Разработката се основава на принципа „Първо електричеството“: MMA е проектиран и оптимизиран за електрически задвижвания, но може да побере и двигатели с вътрешно горене.

В основата му е изцяло ново задвижване, оптимизирано за ефективност: проучването трябва да постигне разход от само 12 кВтч/100 км и да предложи WLTP пробег от повече от 750 километра. 800-волтовата акумулаторна система може да бъде опционално оборудвана с два различни клетъчни химикали. Топ версията има аноди със съдържание на силициев оксид за особено висока енергийна плътност – обявен е капацитет на зареждане от 250 кВт. Версията за начално ниво използва клетки с LFP химия. Според по-късни доклади от есента на 2023 г. CATL може да стане доставчик на LFP клетките. MMA също се очаква да поддържа двупосочно зареждане – по-специално превозно средство до дома (V2H) или превозно средство към мрежата (V2G).

Вече е потвърдено, че Mercedes ще произвежда електрически автомобили, базирани на MMA, в три фабрики: в Ращат, Германия, в Кечкемет, Унгария, и в Пекин, Китай. Според AutoForecast Solutions, кросоувърът ще слезе от производствената линия заедно с CLA в Ращат, където вече се произвежда електрически кросоувър, EQA.

Сам Фиорани, вицепрезидент на AutoForcast Solutions, е цитиран в доклада, като казва, че EQB, който беше представен през 2022 г., няма да бъде директно заменен, след като производството приключи в края на 2025 г. Тъй като Mercedes вече изостави номенклатурата „EQ“ с електрическа G-класа, също така е малко вероятно новият модел да бъде пуснат като EQB. Моделът може да влезе в продажба като CLA SUV. Говорител на Mercedes отказа да коментира продуктовите планове пред Automotive News.

Като конкурент на Model Y, Mercedes ще постави моделната серия в особено популярен, но и силно конкурентен сегмент. Все още няма спекулации относно цените, размерите или данните за производителността на модела; Модел Y е дълъг 4,75 метра, например, но също така се сравнява с някои SUV, които са малко по-къси. Благодарение на оформлението, Model Y дори предлага подобно количество пространство, или в някои случаи дори малко повече пространство, от настоящия SUV Mercedes EQE, въпреки че последният е по-дълъг с 4,90 метра.

Добавянето на кросоувър към моделната гама на CLA може да има икономически смисъл: моделът досега е довел много млади и преди всичко нови клиенти на марката, а един SUV може значително да разшири целевата група.