DAF съобщава за успешни клиентски тестове на своите електрически камиони XD и XF
DAF Trucks достави отделни бройки от своите нови модели електрически камиони XD Electric и XF Electric на холандски транспортни компании за тестване. Сега компанията публикува първоначални отзиви. Междувременно, противно на по-ранните графици, серийното производство на дуото все още не е започнало.
daf.com, daftrucks.de, 27.08.2024 г. – 16:30 ч.
DAF казва, че се подготвя за серийно производство на двата нови електрически камиона XD Electric и XF Electric в новия си завод в Айндховен. При откриването на завода за сглобяване през януари 2023 г. DAF обяви старта на серийното производство за пролетта на 2023 г. Холандската компания не обърна внимание на това забавяне в прессъобщението си. Те предпочитат да се съсредоточат върху успешните клиентски тестове.
Двата електрически модела на DAF са базирани на новото поколение на XF и XD. В DAF това са две преди това серии с чисто горене, които сега получават електрически задвижвани разклонения.
XD Electric и XF Electric са основно третият и четвъртият електрически модел на производителя. Към днешна дата холандската компания е предлагала CF Electric като триосно превозно средство с до 28 тона, докато LF Electric е 19-тонен с две оси и полезен товар от 11 700 килограма.
Производителят представи двете нови XL електрически превозни средства на IAA Transportation в Хановер през 2022 г. Оттогава дуото също е налично за поръчка. Серията XD от DAF е предназначена за дистрибуторския сегмент, за който кабината е оборудвана със специални функции като „прозорец за преглед на бордюра“. Серията XF е камион за превоз на дълги разстояния. И двата модела имат модулно задвижване с електрически двигатели от Paccar, които доставят между 170 и 350 кВт, и набор от батерийни пакети LFP за пробег от 200 до над 500 километра, които могат да се зареждат с до 325 кВт.
Според DAF реакциите при клиентските тестове с холандски превозвачи са били много обещаващи. Представители на Oegema Transport, E. van Wijk Logistics и Cornelissen Transport ще говорят като свидетелства. Герлоф Огема от Oegema Transport в Дедемсварт казва: „Ние изминаваме почти 500 километра с нашия XD Electric с едно пълно зареждане. С допълнително зареждане бихме могли да изминаваме 1000 километра на ден, което създава интересни възможности за дълги разстояния.”
По отношение на техническите данни, в автомобилите се използват различни електрически задвижвания в зависимост от изискванията на клиента. DAF разчита на семейството EX от Paccar. Задвижването Paccar EX-D1 се предлага със 170, 220 или 270 кВт. Paccar EX-D2 с 270, 310 или 350 кВт. И двата двигателя се комбинират с тристепенна скоростна кутия от ZF. Батерията също може да се персонализира на етапи. Най-малката конфигурация се състои от два пакета батерии с общо енергийно съдържание от 210 кВтч (за пробег от около 200 километра). Най-голямата опция се състои от пет пакета с общо 525кВтч за пробег до 500 километра.
DAF определя капацитет на зареждане от 325 кВт за DC зареждане, докато новите електронни камиони могат да черпят 22 кВт от AC зарядни устройства. DAF все още не е обявил цените за превозните средства, но заяви в по-ранно прессъобщение, че моделите ще бъдат позиционирани в премиум сегмента: „С чисто новите модулни EV задвижвания, DAF отново поема лидерството в транспорта с нулеви емисии и предлага на клиентите си изцяло електрически първокласни решения за камиони.“
Според DAF, новото поколение на серията XD (както електрическо, така и с двигател с вътрешно горене) ще постави „нови стандарти в дистрибуторския сегмент“. Това включва, например, нова кабина с по-голямо предно стъкло и странични прозорци и по-ниска линия на колана за по-добра видимост във всички посоки.
Други функции като Curb View Window, сгъваема пътническа седалка и асистенти като DAF Digital Vision System и DAF Corner View също са предназначени да подобрят видимостта на водача. Кабината се предлага като дневна кабина или като спална и спална висока кабина.
В електрическия камион XF за транспорт на дълги разстояния дневна кабина и кабина за спане също допълват наличната преди това висока кабина за спане – както и новото електрическо задвижване.