Leapmotor T03 и C10 вече са налични за поръчка в Европа
Съвместното предприятие между китайския производител на електрически автомобили Leapmotor и глобалната автомобилна група Stellantis отваря книгите за поръчки за C10 и T03 – като последният започва от едва 18 900 евро. Първите доставки са планирани за тази година.
media.stellantis.com
Двата модела могат да бъдат поръчани с незабавен ефект от „определени търговци на автомобили с марка Stellantis в цяла Европа“. Съвместното предприятие, наречено Leapmotor International, прави своя дебют в Европа с двете превозни средства, които вече бяха оценени преди няколко дни: компактният автомобил T03 струва от 18 900 евро, C10 SUV от малко под 35 000 евро.
В допълнение към Германия, първите пазари за превозни средства Leapmotor в Европа са Белгия, Франция, Гърция, Италия, Люксембург, Малта, Холандия, Португалия, Румъния, Испания, Швейцария и Обединеното кралство.
От четвъртото тримесечие на тази година Leapmotor International също планира да стартира продажби в Близкия изток и Африка (Израел и френските отвъдморски територии), Азиатско-тихоокеанския регион (Австралия, Нова Зеландия, Тайланд, Малайзия и Непал) и Южна Америка ( Бразилия и Чили).
„Това уникално партньорство в автомобилната индустрия предлага на европейските купувачи достъп до усъвършенствана BEV технология с висока стойност, подкрепена от организационната и търговска поддръжка на Stellantis за ориентирано към клиента изживяване на собственост, което отличава Leapmotor International от другите китайски конкуренти“, каза изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес. „Благодарение на мощната система за дистрибуция на части Stellantis, клиентите на Leapmotor ще се възползват от ненадминато ниво на обслужване, което е важна отличителна черта. Създадохме много ефективно партньорство с Leapmotor, което е предназначено да донесе стойност първо на нашите европейски клиенти и на нашата дългосрочна устойчивост.“
Миналата година Stellantis придоби 20% дял в Leapmotor, за да разшири бизнеса си в Китай и да пренесе електрическите автомобили на Leapmotor в Европа. След това основават съвместното предприятие 51/49 Stellantis-Leapmotor. Благодарение на каналите за продажба на Stellantis, Leapmotor International планира да има 350 търговски обекта в Европа.
T03 е компактно превозно средство в A-сегмента с интериор, който според Stellantis е по-познат от B-сегмента. Предлага се от Leapmotor International във Великобритания от 15 995 паунда, а във Франция за горепосочените 18 900 евро. T03 има капацитет на батерията от 37,3 кВтч и пробег от 265 километра (според WLTP). Електрическият мотор на борда доставя 70 кВт. Зареждането с постоянен ток от 30 до 80 процента SoC трябва да отнеме 36 минути. Това е сравнително бавно. Оборудването включва 15-цолови джанти, панорамен покрив, заден парктроник и камера за заден ход.
C10 SUV, базиран на архитектурата Leap 3.0 и първият модел Leapmotor, предназначен за световния пазар, се предлага в ниво на оборудване „Style“ от 34 900 евро (във Франция) или 36 500 паунда в Обединеното кралство. Между другото, цената, която сега е показана във френския конфигуратор на Leapmotor International, е по-ниска от обявената от Stellantis преди няколко дни. Тогава автомобилната група обяви цена от минимум 36 400 евро за всъдехода.
Има и по-високо ниво на оборудване „Design“. C10 има 69,9 кВтч батерия и 160 кВт мощност на двигателя. Той има пробег от 420 километра по WLTP и трябва да може да се зарежда от 30 до 80 процента в рамките на 30 минути. Основните характеристики на C10 включват 18-цолови гуми, панорамен люк, термопомпа и скрити дръжки на вратите.
Както беше съобщено наскоро, първата партида електрически автомобили T03 и C10 вече е изпратена от Китай до Европа.
В дългосрочен план обаче автомобилите за европейския пазар вече няма да се произвеждат в Китай, а в Европа. T03 ще се произвежда в завода Stellantis в Tychy, Полша. Нещо повече, изпълнителният директор на Leapmotor International Тианшу Ксин каза пред репортери в Италия, че „моделът T03 ще започне официално производство през четвъртото тримесечие на тази година.“ Къде обаче C10 ще се произвежда в Европа, все още не е решено, според Ксин.