Архив

Volvo 164

Извънредно красивото Volvo 164 се произвежда през 1968-1975 г. в Торсланда и в Калмар – Швеция. 1975_Volvo_164E_flПредшественик е Volvo PV831 Disponent, а наследник – Volvo 264. Това е кола от клас лукс, 4 врати седан.

Двигателят 3.0L B30 6-цилиндров линеен е отпред, а задвижващи са задните колела. Предаването е с M40 4 -степенна, ръчна, M410 4 -степенна, ръчна ускоряваща или BW- 35 3 -степенна автоматична скоростна кутия.

Междуосието е голямо – 2700 мм, което предполага стабилност и добра возия, при дължина на каросерията 4700 мм, ширина и височина 1440 мм. Собственото тегло е 1451 кг. Дизайнер е Ян Вилсгаард.

Volvo 164 е с представен от Volvo Cars на автомобилното изложение в Париж в началото на октомври 1968 г. като модел 1969 г. 46 008 коли са пуснати са преди моделът да е заменен от 264 през 1975 г. 164 е първото представяне на Volvo в луксозния сегмент след 60 PV през 1950 г. и е първият шестцилиндров модел след Volvo PV800 през 1958 г.

5595176476_1eb8e0611a_oПроектът стартира като концептуален автомобил, наречен P358 и задвижван от двигател V8 . Стилът е вдъхновен от Wolseley 6/99 и Volvo P1900 .

През 1968 г. Volvo представя 164 като луксозна версия на 140 серия. Крилата, предната решетка, предната броня, капака, декоративните рамки на предните фарове, както и предните показатели са уникални за 164, за да поеме дългия 3-литров 6-цилиндров двигател. Моделът е по-дълъг затова  от тези на 4 цилиндъра 140, а общата височина и ширина на 164 са същите като при серия 140. Въведено същата година като BMW E3, 164 е отговорът на Volvo на Mercedes-Benz 250 и Jaguar XJ6. Въпреки, че е сравнително тежко, 164 дава икономия на гориво в сравнение с останалите 6-цилиндрови европейски автомобили с подобни такива размери, като BMW 530.

През 1973 г. 164 получава фейслифт включително нова задни и странични светлинни, нова радиаторна решетка и предна броня, нови дръжки на вратите, нови странични огледала, както и нов инструментален блок и табло, което включва въздуховоди. През 1974 г. вентилационните крила са елиминирани от предните врати, а 164 се превръща в един от най-ранните автомобили с отопляеми седалки. За 1975 г. 164 получава нови големи задни светлини, нови предни седалки, нов стил на емблемите, обширни промени в задното окачване.

За 1976 г. 164 е заменен от 264, който се захранва от 2,7-литров V6 двигател .

През 1969-1971 г. моделите са оборудвани с двойни Зенит Stromberg 175CD2SE карбуратори. През 1972 г. се1975_Volvo_164E_rl появява Бош електронна система за впръскване на горивото – D-Jetronic, като допълнително оборудване. Карбураторите са отпаднали и D-Jet става стандартно оборудване за модела 1973 г.

Volvo 164E с мощност 160 к.с. се ускорява от 0-100 км в час за 8,7 сек. и има максимална скорост 193,5 км в час, а Volvo 164E AUT с автоматична скоростна кутия се ускорява от 0-100 км в час за 11,9 сек. и има максимална скорост 188 км в час.

164 се предлага само като седан с 4 врати, комби няма, и споделя много от каросерията  и компонентите, както и шасито с 144. Предната част на 164 е удължена с 60 см, а колесната база – с 10 см, за настаняване на дължината на 6-цилиндровия двигател.