Архив

Една модерна икона, вярна на корените си – Изцяло новият Toyota Land Cruiser

Изцяло новият Land Cruiser 250 предлага традиционните силни страни на модела като качество, издръжливост и надеждност

Проектиран да издържа на най-тежките условия в своето битие – автомобил, който ще ви отведе навсякъде и ще ви върне обратно, по най-безопасния начин.

Силен, целенасочен дизайн, който черпи вдъхновение от наследството на Land Cruiser.

Новата платформа на Toyota New Global Architecture GA-F осигурява основата на един солиден автомобил, със значително повишена здравина и отлична реакция, поведение и управляемост  – както на пътя, така и извън него.

Първият Land Cruiser, който използва електрически усилвател на кормилната система и нова система1366x768 от отцепващи се стабилизиращи щанги.

Усъвършенстван 2,8-литров турбодизелов двигател с нова осемстепенна автоматична трансмисия.

Мека, 48-волтова хибридна система, която ще се предлага през 2025 г.

Изцяло новият Land Cruiser 250 е най-новото поколение на един модел, който в продължение на повече от 70 години е изградил ненадмината репутация за здравина, надеждност и способност да се справя с най-суровите условия във всички части на земното кълбо.

Новият Land Cruiser е проектиран така че да бъде автомобила, на който можете да разчитате, за да ви заведе навсякъде и да ви върне обратно!

Гамата на Land Cruiser еволюира през годините в три паралелни серии:

– Station Wagon: представен от днешната серия 300, която се предлага в различни региони по света, включително Африка, Близкия изток, Азия и Тихия океан.

– Heavy Duty: световноизвестната серия 70, която празнува своята 40-та годишнина и се предлага на пазарите в Африка, Близкия изток и Тихия океан.

– Light Duty: гамата, която включва изцяло новата серия 250, основният модел за Европа.

Първият модел Light Duty (известен също като „Prado“ в някои региони) се присъедини към глобалната гама на Land Cruiser през 1985 г. Оттогава неговата еволюция го доближава по характер до по-луксозния и по-голям Land Cruiser 300. При разработването на новия модел от серия 250 от моделна година 2024 г. е взето съзнателно решение за връщане на Land Cruiser към неговия произход, като е поставен фокус върху базовите му качества като практичност и достъпност.

LC„Променихме нашето възприятие и вярваме, че този модел Land Cruiser трябва да се предлага като практичен и достъпен „офроудър“. Решихме, че връщането към нашите корени ще бъде в основата на марката Land Cruiser в бъдеще”, отбелязва главният инженер Кейта Морицу.

Резултатът е изцяло нов модел, който предлага автентични качества за движение в пресечена местност, база за които е новата GA-F платформа включваща каросерия и рама. Към това се добавят високо ниво на функционалност за превоз на пътници и товари, подобрен обзор за водача и простота, с конструкция, създадена така че автомобилът да бъде лесно ремонтиран и с части, удобни за смяна или замяна с персонализирани елементи.

Философията “back to origins” или „завръщане към произхода“ е ясно разпознаваема и в дизайна на автомобила, който съчетава наследството на Land Cruiser с модерната визия. Дизайнът, излъчващ здравина, издръжливост  и надеждност, създава неподвластен на времето външен вид и функционално солидно качество, асоциирано с най-добрите професионални инструменти.

„Това не е просто почит“, казва главният дизайнер Йошито Ватанабе. „Той интерпретира тези елементи в модерен дизайн, който изразява същността на Land Cruiser.“

Наследството на Land Cruiser

Land Cruiser се ражда преди 72 години, на 1 август 1951 г. като “Toyota BJ”. Малко след това той демонстрира своята сила и възможности, като става първото превозно средство, което успешно се изкачва до шестата станция по склоновете на планината Фуджи.

От този момент мисията на Toyota за Land Cruiser е да предостави на хората автомобил, който ще ги отведе до желаната дестинация в безопасност и сигурност, дори и в най-тежките условия. Опитът на различни клиенти по целия свят се оказва безценен в развитието на базовите силни страни на Land Cruiser като надеждност, издръжливост и способност да се справя с тежки пътни условия.

Може би не е изненадващо, че неговата репутация на издръжлив и надежден офроуд автомобил го превръща в един от най-продаваните модели на Toyota в световен мащаб, с 11,3 милиона продажби до момента*, в повече от 170 страни и региони.

*Към юни 2023 г. кумулативните и годишните обеми на продажбите включват моделите Lexus LX и Lexus GX.

Дизайн: Традиция, съчетана  с духа на модерните времена

Дизайнът изразява автентичните качества на автомобил за пресечени терени, комбиниращи наследство и4444 съвременност

Силуетът и пропорциите на автомобила са препратка към дизайнерското наследство на Land Cruiser

Предприети са мерки за осигуряване на отличен обзор за водача, включително преден капак с повдигнати ъгли и снижена централна част

Мощен дизайн на предната част с класическа емблема на TOYOTA

Каросерия, оформена по такъв начин, че да се избегнат повреди при тежки условия и компоненти създадени с цел лесна  подмяна

2024-toyota-land-cruiser-interior-101-64c92cc536245Интериорът представя функционален, но висококачествен дизайн с персонализиран дигитален дисплей на инструментите и най-новия мултимедиен пакет на Toyota

Места за до седем човека в интериора, с щедро осигуряване на багажното пространство

Външен дизайн

Дизайнът на новия Land Cruiser е ярък израз на статута на автомобила като ясно изразен автомобил за пресечени терени, който по своята същност и излъчване е здрав и солиден.

Базовата му надеждност се отразява във формата и компановката му, както и структурните детайли, създадени с цел да се справят с тежки условия и да бъдат лесни за подмяна, ако възникне повреда. Има безвремие и в простотата на дизайна, който изразява качество и няма да изглежда остарял и в бъдеще. Към това се добавя  и усещане за професионализъм, следващ формата и функцията, срещащи се при професионалните инструменти с най-високо качество.

Съчетани в едно, тези елементи създават перфектната комбинация от наследство и модерна визия: това е Land Cruiser, който следва корените на своя произход, но същевременно отговаря на най-високите съвременни стандарти.

Класическият силует на Land Cruiser е препратка към дефинираните линии на ранните модели на Land Cruiser (ясно видимо е влиянието на сериите 40 и 70 на Land Cruiser) със силна хоризонтална ос, дълъг преден капак, изправено предно стъкло, къс преден надвес и отличителни трапецовидни арки на калниците. Пропорциите остават верни на дизайнерското наследство на Land Cruiser, със стегната кабина с форма на кутия, позиционирана зад вертикалната ос на автомобила, за да се създаде компановка осигуряваща едновременно вътрешно пространство и комфорт. Общата дължина на автомобила е 4925 мм, широчината е 1980 мм, височината 1935 мм, а междуосието е с дължина от 2850 мм.

Конфигурацията и пропорциите на елементите в предната част създават класическа визия на Land Cruiser. Функционалните части са групирани заедно към центъра с високо разположени предни светлини, за се избегнат повреди при трудни условия на шофиране. Усещането за цел е допълнително подчертано от възстановяването на класическото лого TOYOTA отпред в центъра и отзад над зоната с регистрационния номер. Практичността е интегрален елемент при проектирането на дизайна и конструкцията на автомобила – като например ъглите на бронята, които лесно се сменят, ако се повредят.

Стандартното оборудване включва предни светлини с тънка обточена конфигурация на LED елементите с „три очи“ или класически bi-LED овални светлини, заедно с вертикално разположен мигач и дневни светлини. Отново, с оглед избягване на повреди, предните светлини за мъгла са дълбоко вдлъбнати в ъглите на бронята; предните и задните ъгли са скосени (което също подпомага маневреността); а долните секции на вратата имат скосена, извиваща се навътре повърхност.

Предоставянето на водача на най-добрия обзор напред и настрани е основен приоритет при създаването на1111 дизайна. На тази база се ражда формата на предния капак с повдигнати страни, които улесняват създаването на усещане за формите и размерите на автомобила и позицията на неговите ъгли. Елемент за постигането на тези цели е и снижената централна част, която подобрява обзора напред, намалявайки сляпата зона на видимост непосредствено пред автомобила. За да се подобри видимостта настрани, А-колоната е поставена под по-изправен ъгъл, огледалата са прикрепени към вратите, а долната линия на прозорците е свалена надолу – препратка към класическата Toyota BJ70 – с около 30 мм в сравнение с актуалния модел.

Каросерията демонстрира контрастиращи изострени и извити повърхности създавайки семпъл, модерен външен вид с усещане за напрежение и висока прецизност. Общият ефект е усещането, че Land Cruiser е излят от едно единствено парче метал. Широката позиция на автомобила, разширените предни и задни калници и стегнатата форма на каросерията се комбинират, за да подчертаят стабилната и солидна осанка.

Отзад светлините отново са плътно групирани във вертикално подредени комбинирани модули.

В зависимост от нивото на оборудване на модела, новият Land Cruiser ще разполага с 18 или 20-инчови алуминиеви колела с нов дизайн.

Аеродинамични детайли

Отличителният външен дизайн включва редица детайли за подобряване на аеродинамичните характеристики на автомобила.

Сред компонентите, които имат принос за намаляване на въздушното съпротивление са жалузи в горната решетка, които се затварят при високи скорости, за да възпрепятства въздушния поток в отделението на двигателя, намалявайки по този начин както въздушното съпротивление, така и силата на повдигане. Пред предните колела са монтирани дефлектори, които намаляват въздушния поток, който „удря“ гумите и насочват въздуха, така че да помогне за охлаждане на спирачните дискове.

Други мерки включват намаляване на разликата между нивата на предните колони и дъждовните отводнителни канали и прецизно изчисляване на ъгъла на позициониране на огледалата на вратите и профила на корпуса им с цел потискане на турбуленцията. Добавени са облицовки на страничните врати за коригиране на въздушния поток отстрани на автомобила, а заден спойлер помага за управление на въздушния поток от задната част на автомобила и намаляване на силата на повдигане.

Вътрешен дизайн

2222Интериорният дизайн изразява безопасен, функционален вид, подходящ за шофиране извън пътя, с акцент върху издръжливостта, високото качество и мерките за намаляване на умората.

Арматурното табло и горните облицовки на вратите са със силни хоризонтални линии, които улесняват възприемането на ориентацията на автомобила при трудни условия на шофиране и създават отворена среда в кабината с отлична видимост навън за всички на борда. Напречното сечение на таблото е снижено пред предния пътник, за да се подобри усещането за отвореност.

Източници на информация, като инструменталният комбиниран уред за водача и мултимедийният дисплей са поставени високо за лесна видимост и разполагат с широка зона на таблото – характерна за Land Cruiser – която осигурява удобство и близост на контролните уреди с цел бърза и интуитивна работа. Дисплеят с дигитални инструменти (9 или 12,3-инчов в зависимост от нивото на оборудване) представя измервателни уреди и данни с чиста графика, която е ясна за четене при всякакви условия на осветление. Достъпът до мултимедийната система се осъществява чрез сензорен екран с висока разделителна способност (9 или 12,3 инча).

Физическата форма на превключвателите и техните методи на работа са унифицирани – прости бутони за превключване или натискане – така че водачът да може да ги управлява лесно, без да се налага да отклонява поглед от пътя или да променя позата си. За целта като консултанти са привлечени професионални рали пилоти, които са съветвали дизайнерите и конструкторите относно дизайна на комбинацията от селектор и превключвател, използвани за контрола на функциите, като Multi-Terrain Select.

Подложките за коленете и подплатените облицовки на вратите осигуряват защита, когато теренът стане предизвикателен, а горните части на панелите на вратите имат извит профил, така че водачът да има място за свободно движение на лактите. Новият дизайн на волана отразява солидния, стабилен дизайн на автомобила с широки отвори за спици, за да се предотврати нараняване на пръстите в случай на откат на волана. Върху централната част може да се открие класическото лого на TOYOTA, с функционални превключватели, рационално организирани в лявата и дясната част на централните спици.

Усещането за прецизност и качество се изразява в координирания дизайн на контролните превключватели и детайли като назъбените шарки около вентилационните отвори и селектора на режима, както и в съчетаването на плътните и дебели материали използвани за тапицерията с подобни на въжета кантове и декоративни части, които изглеждат като от обработен метал.

Създадено е чувство за единен вид на интериора, с постоянно качество на материалите, усещане и външен вид, предаващи силен характер. Функционалните зони са плоски и твърди, а точките на допир меки и плътно покрити, с усещане за обем. Използвани са дигитални техники за проектиране, за да бъдат комбинирани различни части в едно цяло, като например интеграцията на комбинирания уред и централния дисплей в големия инструментален панел, така че да се създава по-малко усещане за сегментиране.

Нова, опростена форма на тавана увеличава усещането за пространство, с опции за отварящ се люк или голям, фиксиран панорамен покрив, който се простира над седалките на втория ред.

Реакция, контрол  и ефективност на задвижването

2,8-литров турбодизелов двигател с 204 к.с. по DIN/ 150 кВт усъвършенстван с цел по-добра управляемост и ефективност

Нова осемстепенна автоматична трансмисия

Задвижване с мека хибридна система с 48V ще се присъедини към гамата Land Cruiser 250 през 2025 г.

Постоянно задвижване на всички колела

Развитие по отношение реакцията на двигателя и управляемостта

При представянето си в Западна Европа новият Land Cruiser се задвижва от 2,8-литров турбодизелов двигател, усъвършенстван в името на по-добра управляемост и баланс между разход на гориво и динамични качества.

Редовият, четирицилиндров, DOHC агрегат с работен обем от 2755 см3, четири клапана на цилиндър и с директно впръскване има максимална мощност от 204 к.с. по DIN/150 кВт при 3000 об./мин и е съчетан с нова осемстепенна автоматична трансмисия Direct Shift. С максимален въртящ момент от 500 Нм, в интервала от 1600 до 2800 об/мин, той притежава силата да тегли прикачени товари с тегло от до 3500 кг.

Развитието на новия агрегат включва като приоритет контрола на ускорението, с динамични качества, които да осигурят на водача сигурност при реализацията на намеренията, независимо дали става дума за движение по път или извън него, шофиране по градските улици или по магистрала. Целта е усещането при шофиране да е директно, като това при механична трансмисия. За да прецизира по-ясно целите на работата си, инженерният екип анализира натрупания опит от разработката на Land Cruiser 300, съчетавайки го с качеството, издръжливостта и надеждността на актуалния Land Cruiser Prado. Анализирани бяха и отзивите на клиентите при използването на автомобила в ежедневието.

Всичко това спомага за постигане на по-добро съчетаване на динамичните  качества като ускорение и управляемост. Промени са направени и по отношение на генерирането на шум и вибрации, с подобрено управление при тежки условия. Силовото предаване е проектирано да осигурява линейно ускорение с мощна първоначална реакция, а бързото блокиране на преобразувателя на въртящия момент на осемстепенната автоматична трансмисия спомага за намаляване на оборотите на двигателя при ускоряване.

Преработеният и по-ефективен турбокомпресор е от ключово значение за подобрената реакция и характеристиката на въртящия момент, с въвеждането на работно колело с компактни лопатки и намаляване на диаметъра на агрегата. Новата компановка на задвижваните от ремък компоненти освобождава място за новата система за електрическо сервоуправление (вижте по-долу) и интегрирането на алтернатор с по-висока мощност (ток с 200 A), за да може да поддържа изискванията за спомагателно захранване.

Мерките за справяне с екологичните изисквания включват повишаване на ефективността на SCR системата и увеличен 17-литров резервоар за урея.

Нова осемстепенна автоматична трансмисия

Задвижването разполага с нова осемстепенна автоматична скоростна кутия, предназначена да подобри динамичните качества при шофиране и да намали разхода на гориво, като същевременно с това предлага тиха работа. С по-близки предавателни числа, нов, компактен преобразувател на въртящия момент и оптимизирани компоненти, трансмисията осигурява прецизно блокиране на последния, ритмично превключване и плавно усещане за ускорение.

Преобразувателят на въртящия момент разполага с многодисков блокиращ съединител с разширен работен диапазон, допринасящ за усещането за директно задвижване и цялостно намаляване на разхода на гориво. Блокирането може да се активира от ниски скорости, добавяйки своя принос към качеството на усещането за шофиране.

Устройството също така се възползва от нова структура на динамичната демпфершираща система, за да помогне за намаляване на колебанията на въртящия момент към задвижващия вал. Както преобразувателят на въртящия момент, така и структурата на демпфера са променени, за да се намали размерът и да се снижи теглото.

Компактните и леки зъбни механизми осигуряват както ефективност, така и издръжливост. Близките предавателни числа се използват при по-високи скорости на автомобила с постоянни, малки промени в оборотите на двигателя при превключване във високия оборотен диапазон, за да се създаде усещане за ритъм. Предавателно число на първата предавка е понижено, за да се подобри ускорението при потегляне и възможностите за движение в пресечен терен, докато осмата предавка има по-дълго предавателно число за по-тихо движение при висока скорост, при по-ниски обороти на двигателя и по-нисък разход на гориво.

Времето за реакция при превключване е подобрена с 25% с приемането на нов линеен соленоид, който е с 29% по-лек от предишния агрегат, в сравнение с настоящата шестстепенна автоматична трансмисия. Принос за по-тихата работа и по-ниският разход на гориво има и маслената помпа с по-малък диаметър.

Мека 48-волтова хибридна електрическа система в бъдеще 

Toyota ще представи версия Land Cruiser в Европа с мека хибридна система през 2025 г. Тя ще комбинира 2,8-литровия дизелов двигател с 48-волтов електрически мотор-генератор, компактна 48-волтова литиево-йонна батерия и стоп-старт система. Това решение ще подобри управляемостта, осигурявайки по-плавно и тихо, но по-отзивчиво представяне, като същевременно запазва способността за движение при тежки условия на шофиране.

Постоянно задвижване на всички колела

Системата за постоянното задвижване на четирите колела на Land Cruiser включва променена структура наorig карданния вал, проектирана с цел повече издръжливост и по-тиха работа. Промени са направени и в диференциалите: междуосевия е усъвършенстван за да спомогне за намаляване на разхода на гориво, а задният диференциал е подсилен с цел допълнителна надеждност. И при двата е търсен най-добрият баланс между сцепление извън пътя и стабилност на пътя.

Системата за блокиране на диференциала е променена, като активирането с мотор е заменено със задействане със соленоид, осигуряващ с 85% по-бърза реакция (около 0,15 секунди), когато автомобилът се нуждае от това.

Разпределителната кутия също е променена, с цел постигане на по-добра издръжливост, увеличаване на въртящия момент на двигателя и антикорозионни характеристики. Нов превключвател за избор на диапазони H4 или L4 и нови превключватели за блокировка на диференциала са разположени на централната конзола, до скоростния лост.